La Generalitat considera exagerada la proposta dels ajuntaments de Portbou i Cervera de la Marenda de crear un sistema ferroviari de rodalies Girona-Perpinyà. Per al secretari per a la Mobilitat del Govern, Manel Nadal, l'aposta més realista passa per triplicar la freqüència horària dels trens i convertir en plataforma logística l'estació fronterera.

"Hem de buscar una freqüència horària de cada hora, trobo exagerat -la proposta de rodalies- quan encara no existeix entgre Figueres-Girona i Barcelona", diu Nadal que afegeix que és millor treballar perquè es multipliquin per tres les freqüències.

La posada en marxa del tren d'alta velocitat es veu amb preocupació als dos municipis fronterers, però alhora com una oportunitat. El tren és una de les principals fonts d'ingressos i posar-lo en perill els fa plantejar un escenari poc optimista. Per això han començat a treballar i la proposta del tren de rodalies entre els dos països ja està a la taula del Departament de Política Territorial i Obres Públiques. L'alcalde de Cervera, Jean-Claude Portella, per la seva banda, està fent gestions a la vessant francesa. Des del Govern català consideren que l'aposta per l'estació de Portbou és que sigui un centre logístic vinculat al del Far-Vilamalla. Per afrontar aquest futur s'està treballant en un estudi per tirar endavant un pla estratègic per rellançar Portbou. L'estudi s'espera que estigui enllestint el primer trimestre de l'any vinent.