Una sentència judicial considera que l'Ajuntament de Lloret ha tingut "un inusitat interès" perquè Carrilets Turístics realitzés el servei del trenet en detriment de l'empresa Transports Pujol. La mateixa resolució declara el dret que tenia aquesta darrera empresa de ser l'adjudicatària del servei a partir del gener de 2008 i afirma que el govern (CiU, PP) va "prescindir absolutament de l'interès general que exigia la continuïtat en la prestació del servei" deixant la vila sense carrilet durant dos anys. L'Ajuntament ha recorregut la sentència.

Els fets es remunten al 28 de gener de 2008 quan el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va acordar "declarar el dret de l'entitat Transports Pujol a obtenir l'adjudicació del concurs d'autos". Amb aquesta resolució a la mà, l'empresa va demanar a l'Ajuntament l'autorització per dur a terme el servei però li va ser denegada en un acord de la Junta de Govern Local de l'1 d'agost del mateix any. Ara, la darrera sentència, pronunciada pel magistrat del Jutjat Contenciós Administratiu número 3 de Girona el 16 d'octubre passat, especifica que s'ha d'anul·lar l'acord de la Junta de Govern i reconèixer el dret de Transports Pujol "a prestar el servei de circuits turístics en el municipi de Lloret fins a la resolució definitiva del concurs convocat per acord del dia 28 de gener de 2008".

Resulta que aquesta decisió judicial no es podrà aplicar després que el ple de l'Ajuntament decidís dilluns desistir del procediment de contractació per adjudicar el trenet turístic.

Un dels propietaris de l'empresa Transports Pujol, Jaume Pujol, veu en aquesta decisió una maniobra política per "modificar expressament les clàusules i impedir que ni nosaltres ni cap altre empresa pugui fer el servei". Per aquest motiu, els advocats de la mercantil demanaran una indemnització econòmica.

L'alcalde de la població, Xavier Crespo (CiU), assegura desconèixer si l'estiu vinent es podrà recuperar l'ús del trenet i manifesta que l'Ajuntament no avançarà en aquesta qüestió fins que s'hagin resolt tots els contenciosos interposats. No obstant això, els serveis jurídics de l'Ajuntament van elaborar un informe on consideraven que la solució al problema dependria de canviar el règim de concessió del servei al d'autorització.

Si fos així, Pujol ja ha assegurat que no s'estarà de demanar-la però matisa que això també beneficiarà Carrilets Turístics perquè una autorització "significa que poden haver-hi diverses empreses autoritzades".El TSJC també va reconèixer que l'adjudicació del trenet a Carrilets Turístics realitzada el 2003 pel govern del PSC, ICV i ERC tampoc havia estat correcta i instava l'Ajuntament a indemnitzar Transports Pujol "pel benefici industrial deixat de percebre" durant els cinc anys que va durar la concessió.

Tenint en compte tots aquests greuges, Jaume Pujol exigeix al regidor socialista Gregori Elorza i al portaveu d'ICV, Antoni Garcia, que es retractin "de les seves acusacions, segons les quals el govern ha tendit a afavorir Transports Pujol" i ha deixat que disposi d'un bus descapotable i fagocitant Carrilets Turístics.