El Grup de Treball d'Infraestructures (GTI4), format per la Cambra de Barcelona, el Cercle d'Economia, el RACC i Foment del Treball, ha reclamat que les administracions agilitin els projectes estratègics a Catalunya i que es desencallin les infraestructures pendents, segons van assenyalar en un informe conjunt.

El GTI4 va argumentar que la reducció de la licitació oficial d'obres a Catalunya durant 2009 serà un fet, a pesar de l'"esforç" del Ministeri de Foment en les últimes setmanes i de les activitats del Fons Estatal d'Inversió Local (FEIL). En aquest sentit, va assenyalar que el desembre Foment ha impulsat a Catalunya licitacions per import superior als 1.200 milions d'euros, que inclouen l'accés ferroviari a l'aeroport del Prat i l'estació de La Sagrera.

A Girona, N-II i Eix Transversal

Entre les actuacions a reactivar, els empresaris van citar l'autovia del Mediterrani, l'autovia Orbital, el desdoblament de la N-II a Girona, l'Eix Transversal, l'Eix Occidental, el corredor mediterrani ferroviari i els accessos viaris i ferroviaris del Port de Barcelona.

Sobre el nou model de gestió aeroportuari espanyol, que es presentarà abans d'acabar l'any, el GTI4 va remarcar que ha de satisfer les aspiracions d'aconseguir una gestió individualitzada de l'aeroport de Barcelona-El Prat, amb plena capacitat de decisió.

En els pressupostos de l'Estat per a 2010, va afegir el GTI4, la inversió pública global a Catalunya es redueix un 5,4%. El projecte amb més inversió se centra en la línia d'alta velocitat, amb més de 1.000 milions d'euros.