Antoni Escudero, president de la Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona està convençut que l'aeroport "anirà morint a poc a poc" fins a convertir-se en una "aeroport residual". Els darrers moviments de Ryanair a l'aeroport del Prat posen de manifest, pel representant dels hotelers gironins, que l'aerolínia irlandesa té intenció d'instal·lar-se definitivament a Barcelona i abandonar Girona progressivament. En opinió d'Escudero, això suposarà "un cop molt fort per a l'economia gironina". "Em sap molt greu dir-ho, però d'aquí un temps anirem tots a l'enterrament de l'aeroport de Girona", va sentenciar, alhora que assegurava que "això ho sap tothom: Generalitat, Cambra de Comerç, Diputació i empresaris, el que passa és que no ho diuen. Jo prefereixo dir-ho clarament".

El mes de maig Ryanair va anunciar la implantació d'una base a l'aeroport de Barcelona, i de les 20 rutes previstes, 17 tenien com a destí una ciutat a la qual la mateixa companyia ja vola des de Girona. El mes de juliol es va afegir Leeds a la llista (també existeix la ruta Girona-Leeds) i dimarts passat va sortir a la llum que ja abans de començar els vols incrementa el nombre de freqüències setmanals en algunes de les destinacions més importants amb les quals treballa Girona: augmentarà des de Barcelona la freqüència fins a dos vols diaris a Brussel·les, Milà, París i Roma, fins a un de diari a Venècia, Düsseldorf i Càller, i fins a 4 setmanals a Edimburg i Gran Canària.Mals auguris per a Girona, ja que molts dels passatgers que ara arriben al seu aeroport ho fan per dirigir-se després per carretera a Barcelona.

"Ryanair ens ha pres el pèl"

Segons Antoni Escudero, tot això indica clarament que l'aposta de Ryanair ha deixat de ser Girona, i ara és Barcelona. Un canvi d'estratègia que, tenint en compte els diners que la companyia irlandesa ha rebut de les institucions -i els empresaris- de Girona serveix al president dels hotelers per assegurar que "Ryanair ens ha pres el pèl a tots plegats". "Em consta que aviat hi haurà una reunió de les institucions amb els responsables de la companyia, però ja des d'aquí dic que ens hauríem de replantejar el conveni de col·laboració que vam signar amb ells", va indicar un indignat Escudero.

"Ryanair anirà ara a xuclar el que pugui a Barcelona, perquè és una zona més potent i en podrà treure més diners. Simplement van al seu rotllo de manera descarada i no els importa res més", va afegir.

El màxim representant dels hotelers va anar més enllà, i va criticar el servei que ofereix Ryanair als seus clients -"en la majoria d'ocasions dolent i abusiu"- i uns preus que "els anuncien barats però que si vols comprar el bitllet el mateix dia és més car que qualsevol altra companyia". "Són uns galtes", va afirmar.

Abans inclús de conèixer la el darrer increment de vols a Barcelona, els càlculs les institucions gironines sabien que a partir de setembre s'anul·laran a Girona alguns vols interiors, com el de Màlaga o Granada.