La línia R3 de Rodalies de Renfe (L'Hospitalet-Puigcerdà passant per Vic) va estrenar ahir un tren semidirecte entre Puigcerdà i Barcelona que escurça el temps del recorregut fins a 43 minuts. El primer tren va sortir de Puigcerdà a les 06.20 del matí i va arribar a la plaça de Catalunya a les 08.49 hores. En sentit contrari, va sortir plaça Catalunya a les 18.32 i va arribar a Puigcerdà a les 20.56 hores. En el cas dels usuaris del Ripollès (des de l'estació de Ripoll), significa poder anar i tornar de Barcelona en una hora i mitja, de manera que el trajecte s'escursa uns de 20 minuts a mitja hora.

L'estrena va comptar amb 78 usuaris: 30 de Puigcerdà, 11 de Ripoll i 30 de Vic. La primera expedició va arribar a Ripoll a les 7.14, amb 4 minuts d'avanç. A l'estació ripollesa esperaven el president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, acompanyat dels alcaldes de la línia: la de Ripoll, Teresa Jordà; la de Campdevànol, Núria López ; el de Ribes de Freser, Marc Prat, i també dels alcaldes de Sant Joan de les Abadesses, Ramon Roqué; Ogassa, Ramon Tubert, i Molló, Lluís Pairó. Fonts del Consell han precisat que la causa de la presència dels edils és que es tracta d'un servei molt reivindicat a la comarca.

De fet la lentitud del trajecte ferroviari entre Ripoll i Barcelona era un dels arguments que esgrimien els polítics ripollesos perquè el Departament d'Innovació Universitats i Empresa els atorgués els ajuts destinats als universitaris de comarques de muntanya pels seus desplaçaments. El text de les mocions aprovades per unanimiat als plens de Ripoll consta que el trajecte entre Ripoll i Barcelona superava les 2 horses.

A partir d'avui, a més del semidirecte, cap de les 16 expedicions entre Barcelona i Ripoll ha de tardar més de 2 hores. Així, el temps estipulat pel viatge més lent és d'1 hora 58 minuts, en tant que fins fa poc era de 2 hores i 18 minuts.

Fa uns 15 anys, l'Ajuntament de Ripoll va reclamar que la línia es mantingués atès que hi havia la intencinció de tancar-la. El 2003 els alcaldes de la línia van ?aconseguir el compromis del Ministeri de Comunicacins de millorar la línia: desboblament, millora elèctrica i reformes a les estacions. Fa només 6 mesos que el Ministeri de Foment va traspassar el servei a Rodalies de Catalunya.

Els representants del Ripollès van coincidir que el d'ahir va ser un pas més per aconseguir una doble via, unes estacions adaptades, combois nous amb comoditatst i la internacionalitzacio de la línia.