El Patronat de Turisme Costa Brava Girona, representant el conjunt de les destinacions turístiques gironines, està present a la primera gran fira de turisme de ?l'any amb dos espais destacats dins l'estand de Catalunya. Ahir es va inaugurar Fitur (Feria Internacional de Turismo de Madrid), que celebra fins al proper 23 de gener la 31 edició, amb la participació de 9.500 expositors entre empreses, entitats, destinacions i proveïdors de serveis turístics procedents de 170 països

A l'espai Costa Brava, de 140 metres quadrats, el Patronat de Turisme comparteix emplaçament amb Castell-Platja d'Aro i hi té situada una pantalla tàctil des de la qual el visitant pot navegar pel portal de la destinació i realitzar reserves de serveis turístics en línia. Els municipis de Lloret de Mar i Blanes ocupen un espai propi diferenciat dins la zona Costa Brava.

Per la seva banda, l'espai Pirineus de Catalunya, de 75 metres quadrats, integra la marca Pirineu de Girona i els municipis de Puigcerdà i Vall d'en Bas, els consells comarcals de la Cerdanya i el Ripollès i l'estació d'esquí i de muntanya Vall de Núria, a més d'altres marques turístiques catalanes que integren Pirineus.

Des d'ambdós espais s'ofereix material informatiu i promocional sobre l'oferta turística de la zona, així com de productes com cultura, salut i bellesa, golf, vies verdes, senderisme, turisme nàutic, gastronomia, esquí, etc., i documentació específica adreçada a professionals del sector turístic que desitgin obtenir informació més concreta sobre serveis i empreses de les comarques gironines amb qui establir contacte i comercialitzar productes.

A l'estand de Catalunya van tenir lloc ahir, dins de jornades adreçades a professionals del sector del turisme, diverses presentacions per part d'expositors gironins: la certificació de Sant Antoni de Calonge com a DTF (Destinació de Turisme Familiar), les rutes electròniques (E-rutes) de les Vies Verdes de les comarques de Girona (a càrrec d'Emili Mató, gerent del Consorci de les Vies Verdes ), el nou web turístic Castell-Platja d'Aro (a càrrec de Martí Duran, regidor de turisme de Castell-Platja d'Aro, i els nous itineraris de senderisme a l'entorn de la ciutat de Girona (a càrrec de Cristina Alsina, tinent d'alcalde de promoció i desenvolupament).

En la present edició de la fira, el Patronat de Turisme participa en la "Gimcana viatgera" que impulsa la comunitat de viatgers Minube.com amb l'objectiu d'aconseguir més dinamisme i una major interconnexió entre els agents de la fira: expositors, professionals i públic final. Així, Minube.com proposa un joc de pistes per als seus usuaris a través del qual els acostarà a diversos estands de la fira a través de la utilització de les noves tecnologies i la interacció.

Les destinacions gironines aprofiten FITUR per interactuar amb els agents del sector i el públic particular, ja que la forma d'arribar al viatger està canviant i l'oferiment de continguts a través del màrqueting d'experiències està esdevenint més eficient. Segons el Patronat de Turisme, aquest tipus d'esdeveniment contribueix a consolidar les marques i a la promoció de les comarques gironines.