Al voltant de dos quarts de dotze del matí, els vehicles tornaven a circular ahir pel passeig de Lloret de Mar en els dos sentits de la marxa. Una imatge que es produeix quan fa gairebé un any que els partits de l'oposició (Millor, PSC, PP, ICV) i també ERC -soci de CiU- van obligar el govern del convergent Romà Codina a retornar el doble sentit de la circulació al vial del passeig marítim amb l'aprovació d'una moció.

Per retornar el doble sentit de la marxa, el passeig ha estat en obres durant set dies i un dels aspectes més destacats del canvi és l'eliminació del carril esport, que es va implantar ara fa dos anys quan el govern llavors de l'exalcalde Xavier Crespo (CiU) va introduir el sentit únic al passeig.

Tot i això, amb el retorn de la doble circulació també s'han produït d'altres modificacions a la zona de la façana marítima, ja que el projecte escollit al seu dia que costa uns 72.000 euros també ha suposat que el passeig sigui tot de línia contínua i, per tant, no es permeti cap gir a l'esquerra, com s'havia permès abans; també està prohibit el pas de vehicles amb pes superior als 3.500 quilos al passeig marítim en direcció a la Caleta. I a més, s'han canviat alguns aparcaments de zona blava i de motos.

De fet, aquest últim punt, el de les places d'aparcament és el que ha provocat les crítiques de l'oposició aquesta setmana i han criticat l'equip de govern de CiU i ERC per no seguir el projecte que havien acordat, en haver eliminat places de zona blava, entre d'altres, segons van denunciar. Un fet, el de l'eliminació de places de zona blava, que segons l'equip de govern, es va fer a petició veïnal. Un fet però, segons va relatar el regidor de Governació Jordi Martínez (CiU), i això no vol dir que a posteriori no se'n puguin crear.