L'Estat publica oficialment els primers tràmits per a l'execució de les obres per acabar l'enllaç Figueres-Nord de l'AP-7, al terme de Llers, una vella reclamació de la comarca, i sobretot de Figueres, que ara resulta imprescindible si es pretén treure els camions de la N-II perquè circulin per l'autopista. Fins ara només es podia entrar i sortir per aquest enllaç des d'algunes direccions. L'acabament ha de facilitar la sortida dels camions per accedir a les àrees de serveis existents a la N-II, entre altres punts, a Llers, i es considera bàsica pel futur trànsit a la nova presó.

Des de fa molts anys es reclama aquesta obra. En aquest moment els vehicles que volen accedir a aquest entorn han de creuar Figueres des del peatge anterior. Amb data 28 de setembre l'Estat va demanar l'evaluació d'impacte ambiental però no s'ha resolt fins el 6 de febrer. Es produeix, doncs, poc més d'una setmana després que una veïna de Bàscara morís a la N-II a Vilamalla, que s'exigís la retirada dels camions i es fes imprescindible aquest enllaç perquè els camions accedeixin a les àrees de serveis.

L'obra consisteix en acabar l'enllaç per permetre una connexió completa entre l'autopista i la N-II. En aquest moment només es pot sortir per aquest peatge si es circula de la Jonquera direcció Figueres; i només es pot entrar si es circula direcció la Jonquera. Es projecta de forma paral·lela i complementària a l'ampliació de tres carrils en aquest tram de l'autopista. Hi haurà dues obres principals. En primer lloc, un accés que permeti l'entrada de vehicles a l'autopista per aquells que vulguin accedir direcció cap a Barcelona. Serà un ramal de 650 metres des d'un pas superior de l'actual autopista, paral·lel a aquesta. L'obra no comportarà noves ocupacions de terrenys, sinó que està dins els límits actuals de l'expropiació que és propietat dels concessionaris. En segon lloc hi haurà un segon ramal, un nou accés per als que circulen direcció la Jonquera i volen sortir aquí. En aquest cas tindrà 1.000 metres aproximadament. L'obra afectaria una antiga nau industrial abandonada. L'evaluació d'impacte ambiental conclou que no afecta significativament elements d'interès ambiental.

Les terres necessàries són 80.000 metres cúbics, part dels quals es trauaran de la pròpia obra en l'execució del nou terraplè. L'estudi constata que suposa "una millora substancial dels accessos de la ciutat de Figueres, sector nord, i els municipis d'aquest entorn com Llers, Pont de Molins, Cabanes, Biure, Sant Climent, Espolla i Rabós.

L'acabament d'aquest enllaç es reclama des de fa anys, però es va convertir en una infraestructura imprescindible per la comarca en construir-se el centre penitenciari Puig de les Basses al límit de Figueres, a l'alçada d'Hostalets de Llers. L'exalcalde de Figueres i ara conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va arribar a condicionar donar la llicència de la presó a tenir aquest enllaç acabat. Ara, és Llers qui va posar el crit d'alerta després que es decidís que els camions no podran circular per la N-II i ho faran per l'autopista. Pont de Molins i Llers tenen serveis per a camions que es podrien veure perjudicats si no se'ls facilita l'accés. Per això, tal com va avançar el Director General de Mobilitat i Transports, Pere Padrosa, les negociacions amb Foment respecte a la retirada dels camions inclouen l'acabament immediat d'aquest enllaç com un dels serells bàsics a resoldre.

L'alcalde de Llers, Carles Fortiana, ha explicat que l'Ajuntament tenia coneixement que s'havia iniciat la tramitacióperò creu que és ara quan "finalment han fet moviment, vol dir que va per bon camí".

Per Fortiana, si es demana que els camions passin per l'autopista "és essencial, de sentit comú que s'ha de fer havent-hi dues empreses com Padrosa i Calsina-Carré que donen serveis als camions". Remarca també que és "bàsic per a la presó". Mentre no estigui acabada l'obra, esperen que facilitin l'accés des d'altres punts als camions.