Descens del 70% de facturació als locals d'oci nocturn

El sector assegura que en només set anys s'ha ingressat molt menys a causa especialment dels efectes de la crisi

17.08.2015 | 07:23
Una de les localitats més conegudes per la seva oferta d´oci nocturn és Lloret de Mar.

La preocupació dels locals d'oci nocturn de la Costa Brava ha augmentat cada vegada més en els darrers anys. A causa de diversos factors com la disminució del poder adquisitiu, una accentuada crisi econòmica o bé un nombre menor de turistes han fet que ja no sigui tan senzill disposar del nombre habitual de clients durant la setmana.

Els dies en què s'aplega la major part dels que busquen gaudir d'un pla centrat en l'oferta d'oci nocturn sol ser el divendres i el dissabte. Lluny queden els vespres en què cada dia podia ser una bona oportunitat per tancar la nit amb números favorables. Ara la gent surt un dia o com a molt dos a la setmana, així ho explica el secretari general de la Federació Catalana d'Associacions d'Activitats de Restauració i Musicals (Fecasarm), Joaquim Boadas.

«La gent concentra les sortides en divendres i dissabte. El consum entre setmana ha baixat considerablement, fins que la gent no perdi una mica la por a gastar no es pot fer res». La crisis no és l'únic motiu per el qual l'activitat nocturna s'ha vist perjudicada, Boadas lamenta també que hi ha més d'una dificultat a la que han de fer front. «Hi ha la pujada de l'IVA, que va passar del 8 al 21% i va retallar el marge de benefici de les discoteques. També la competència feròtge que s'ha creat envers aquesta situació, molts locals baixen els preus fins a ofertes que al final es converteixen en ilegalitats encobertes gairebé. Per exemple oferir 5 o 6 begudes per només 15€. Això crec que provoca un turisme de borratxera i va en detriment de la qualitat del sector».

Per tal d'intentar recuperar els clients i reactivar l'activitat es busquen noves maneres, sobretot aquelles que tenen a veure amb la innovació. Promoure activitats que siguin diferents a la resta, i que arrosseguin a la gent a voler sortir més. Segons el secretari de la FECASARM, «La gent ja no ve per inèrcia, s'ha de buscar-la. Oferir cates de vins, festivals musicals, concursos de gintònics... Són només algunes de les propostes que es poden fer per destacar oferint una oferta diversificada».

Malgrat tot n'hi ha que no veuen que es pugui arreglar la situació i en molts casos es planteja treballar exlusicament durant la temporada d'estiu. Els locals veuen com a possible solució obrir només alguns mesos (de maig a octubre) i tancar la resta de l'any per no gastar tant. Una solució que des de la Patronal podria perjudicar als municipis, ja que un 30% a l'hora de decidir un destí vacacional ve donat per l'oferta nocturna.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades

Enllaços recomanats: Premis cinema