A partir de l'experiència de l'Olotx2 (fet del cap de setmana del 27,28 i 29 de febrer), l'Ajuntament d'Olot es proposa encarregar anàlisis de l'impacte econòmic dels altres esdeveniments que atrauen gent a Olot, «No sé si hi serem a temps - ha posat d'exemple avui Estanis Vayreda (regidor de Promoció Municipal per CiU) -, però ens agradaria analitzar la Fira de l'Embotit». En tant que esdeveniments avaluables, Vayreda ha enumerat el Sismògraf (dansa), Lluèrnia (instal·lacions artístiques), el Mot( literatura), les Festes del Tura i el Mercat de Nadal.

De moment, l'Olotx2 a partir d'una inversió pública de 30.000 € -segons l'estudi fet públic ahir- ha generat un moviment econòmic de 434.196 €. La dada s'ha aconseguit a partir d'un treball que ha comptat el nombre d'apats (11.180), el dels allotjaments (67,8% d'ocupació), el moviment de gent pels carrers, 400 enquestes al carrer, les visites a la pàgina web de l'esdeveniment (14.000 usuaris únics) i les visites a les pàgines web d'establiments i entitats vinculades a la promoció (100.000). Vayreda ha explicat: «El que fa l'empresa és recollir moltes dades i amb un software especialitzat treu uns indicadors que ens permetran fer estudis d'impacte d'altres esdeveniments».

Vayreda ha assenyalat que les dades del darrer Olotx2 no són comparables a les del 2015. Ha precisat que no ho són pel fet que l'any passat, quan es van estimar 350.000 €, de moviment no disposaven del sistema presentat avui. «Segurament els resultats haurien estat molt superiors, perquè al 2015 no hi va haver el factor pluja».

Els efectes de la pluja -segons ell- es van notar en els percentatges de procedència dels clients. Així mentre al 2015, un 60% de les persones que van aprofitar la promoció eren de la zona de Barcelona i de comarques veïnes i un 40% de la Garrotxa, en la darrera edició, un 45% de públic era de fora de la comarca i un 55% de la comarca. Vayreda ha indicat que les previsions del temps -segons ell- exagerades van incidir en l'esdeveniment. Ha lloat els hotels que van posar-se en contacte amb els clients que havien desnonat reserves per dir-los que el temps no era tan dolent i que es podia arribar i romandre a Olot sense cap mena de problema.