L'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de la Generalitat a Girona segons l'Enquesta d'avaluació del grau de satisfacció de les persones usuàries del servei de l'OAC de Girona 2017. La valoració representa una millora respecte la nota de 8,75 obtinguda en l'anterior enquesta de satisfacció, de l'any 2015.

L'Oficina d'Atenció Ciutadana de Girona, que integra en un sol espai la gestió de la totalitat dels serveis i tràmits de la Generalitat de Catalunya, va atendre l'any passat 138.043 persones, xifra que representa una mitjana de 551 al dia.

D'acord amb l'enquesta de satisfacció 2017, el 79,6% dels usuaris utilitza els serveis de l'OAC més d'una vegada l'any i gairebé la meitat (49%) són de fora de Girona. De l'enquesta també destaca el fet que ha augmentat el percentatge d'usuaris que creu que la manera més pràctica de realitza un tràmit és presencialment, ja que ha passat del 45,3% de l'enquesta del 2015, al 56,4% actual. El principal motiu és que la major part dels usuaris prefereix poder fer els tràmits cara a cara.

En relació amb l'atenció presencial, l'amabilitat de les persones que atenen els usuaris és l'aspecte més ben valorat de l'enquesta, amb una nota mitjana de 9,14, seguit per l'acollida (9,04) i la voluntat resolutiva (9). Precisament l'agilitat en la resolució de tràmits o consultes és el que té més importància per als usuaris.

Entre els compromisos de l'OAC hi ha el de mantenir una mitjana de temps d'espera inferior a 5 minuts. I l'enquesta de satisfacció posa de manifest que dos de cada tres usuaris s'ha d'esperar menys de cinc minuts per ser atès i que en el 86,3% dels casos han pogut resoldre el tràmit o consulta, percentatge que representa una millora respecte el 85,7 de l'anterior enquesta.