El Festival de Cap Roig genera un impacte econòmic de 14,7 milions d'euros, així com 200 llocs de treball a temps complet. En aquests termes es va expressar ahir el director general de la Fundació Bancària «la Caixa», Jaume Giró, durant la presentació de l'esdevenimenta Barcelona.

Giró va comentar que s'ha encarregat un estudi a PwC, segons el qual els sectors econòmics més beneficiats per la realització del Festival són la restauració (1,62 milions), les activitats culturals i recreatives (1,58), el comerç minorista (1,09), l'allotjament (1,05) i les activitats immobiliàries (0,73).

També s'ha calculat una recaptació fiscal de 4,14 milions d'euros, especialment per l'increment de la recaptació d'IVA, impost de societats, cotitzacions socials i per l'estalvi en prestacions de desocupació gràcies a l'ocupació generada.

L'any passat, el festival va sumar un total de 44.743 espectadors, xifra que suposa un rècord.

El pressupost de l'esdeveniment prové del que s'obté en taquilla (80%), així com del mecenatge (16%) i les subvencions (4%). El pressupost aquest any puja a 3.200.000 euros, amb un increment de 200.000 euros.

El festival es va presentar a Barcelona, amb la participació del conseller de Cultura, Santi Vila, i també a Girona, en aquest cas al CaixaForum.

A l'acte de Girona hi van participar Juli Guiu, director del festival; Josep M. Gonzàlez, director de l'àrea de negoci Girona ciutat de Caixabank; Carles Salgas, alcalde de Montràs; Juli Fernández, alcalde de Palafrugell; Carles Ribas, regidor de Cultura de Girona, i Pere Vila, president de la Diputació de Girona.