Mercedes-Benz Classe A. Un canvi revolucionari

La nova Classe A de Mercedes-Benz obre un nou capítol en el segment dels turismes compactes

28.01.2013 | 21:52
Mercedes-Benz Classe A. Un canvi revolucionari
Mercedes-Benz Classe A. Un canvi revolucionari

La nova Classe A destil·la a primera vista dinamisme i un disseny cuidat. Començant per la seva alçada, 160 mil·límetres menor que la del seu antecessor. El radical cànon de formes presentat amb el «Concept A-Class», acollit amb entusiasme a tot el món, s´ha plasmat en trets concrets en el model de sèrie. L´aspecte exterior de la nova Classe A obeeix a la nova estratègia de disseny de Mercedes-Benz. El resultat és un concepte de dos volums amb caràcter summament individual, trets suggestius a l´exterior i gran impressió a l´habitacle. La secció davantera llarga i esportiva es caracteritza per el seu acusat acabat en punta, els fars de disseny específic, la graella del radiador amb estrella central i lames dobles a l´esquerra i a la dreta, així com preses d´aire addicionals als laterals. En la nissaga ampla es repeteix la interacció de les superfícies còncaves i convexes amb línies fines de la vista lateral. Els grups òptics del darrera prolonguen els amples muscles cap enrera i accentuen amb el seu disseny horitzontal l´amplada i el poder de la seva carrosseria. Les funcions d´enllumenat es realitzen opcionalment amb mòduls de LED i fibra òptica.

L´habitacle de la Classe A suposa un salt de qualitat: tant en quant als materials utilitzats com en quant a la coherència del disseny. La impressió de valor i l´aparença esportiva continuen a l´interior. Els trets autònoms i les possibilitats de combinació de materials escollits d´alta qualitat permeten complir els dos objectius. Totes les motllures presenten una superfície galvanitzada, un acabat metàl·lic autèntic amb tacte peculiar i modern. Aquests elements convencen per la qualitat de l´acabat, fins a l´últim detall.

Al tauler d´instruments s´han integrat cinc difusors rodons per a l´aire de ventilació. Els anells exteriors dels difusors presenten una superfície galvanitzada d´alta qualitat. Un inserit a cada difusor en forma de turbina de reactor acabat amb gran cura permet variar la direcció del cabdal d´aire. També aquest element està galvanitzat en crom platejat.

Les dimensions de la nova Classe A denoten el caràcter esportiu de la seva carrosseria de dos volums amb centre de gravetat baix: amb 4.292/1.780/1.433 mil·límetres (longitud/amplada/alçada), dóna la impressió d´enganxar-se a l´asfalt. L´alçada s´ha reduït en 160 mil·límetres respecte a model anterior.

La Classe A és un model de cinc places. Els seients del darrera ofereixen espai per a tres persones, si bé per el seu disseny esportiu semblen dos seients individuals. El volum del maleter és de 341 litres segons norma VDA. Si es pleguen els respatllers del darrera augmenta la capacitat a 1.157 litres. Els respatllers estan dividits en proporció 60:40 i poden plegar-se per separat en tots els models.. L´amplada del maleter entre els passarodes és de 1.050 mil·límetres.

Aire condicionat, Audio 20, quatre alçavidres elèctrics, connexió automàtica dels llums de creuament i volant multifunció amb dotze polsades: la Classe A compta amb un generós equipament ja en la seva configuració bàsica. Les línies «Urban», «Style» i «AMG Sport», tres paquets de disseny («Nit», «Exclusiu» i «Exclusiu AMG») i una llarga llista d´equips opcionals permeten un alt grau de personalització.

En dièsel, la nova motorització bàsica entrega una potència de 109 CV i un parell màxim de 260 Nm i registra un consum –amb canvi manual– de 3,8 litres/100 km, el que equival a 98 g de CO2/km. Això representa una millora d´un 22% respecte a l´anterior A 160 CDI de 82 CV, que consumia 4,9 litres. El nou màxim de gamma dels models dièsel, l´A 220 CDI, fins i tot un 25% millor que el seu antecessor: amb una potència de 170 CV i un parell de 350 Nm, consumeix ­–en combinació amb el canvi automàtic de doble embragatge 7G DCT– només 4,3 litres/100 km. L´anterior A 200 CDI: 140 CV, 5,7 litres, 149 g de CO2/km.

Les diferències més eloqüents entre els anteriors i els nous motors de gasolina es donen a l´A 200: el nou propulsor ofereix prestacions brillants ­­–156 CV i un parell màxim de 250 Nm–, unides a un consum de combustible de 5,4 litres/100 km (127 g de CO2/km en els models amb canvi 7G DCT), és a dir, un 26% menys que el seu antecessor (185 Nm, 7,4 l/100 km). Fins i tot el nou model màxim de gamma amb canvi 7G DCT, una potència nominal de 211 CV i un parell motor de 350 Nm resulta molt més eficient, amb un ajustat consum de 6,1 litres i emissions de CO2 de 143 g.

La democratització de la tècnica de seguretat inclou una sèrie de sistemes d´assistència ala conducció que s´ha incorporat a la Classe A procedents de sèries superiors, o evolucionats per al seu ús en aquest vehicle.

La Classe A és el primer vehicle compacte equipat de sèrie amb una advertència de col·lisió basada en radar amb servofrè d´emergència adaptatiu. S´ha parat especial atenció a la seguretat dels ocupants de les places del darrera. Els pretensors de cinturó, els limitadors de tensió i els reguladors

Motor

Tesla presenta el nou Model 3

La versió més econòmica dels exclusius cotxes elèctrics està pensat per la seva venda massiva

El nou totcamí de SEAT no tindrà nom gironí

El nou totcamí de SEAT no tindrà nom gironí

Abrera, Arán, Tarraco o Tarifa, possibles noms del nou cotxe de la marca

Aquest és el seient més segur pels nens al cotxe

Aquest és el seient més segur pels nens al cotxe

T'expliquem quina és la plaça més segura per configurar el sistema de retenció infantil

La fase de votacions del Cotxe de l´Any dels Lectors entra en la seva recta final

La fase de votacions del Cotxe de l´Any dels Lectors entra en la seva recta final

El Volkswagen Arteon, el Jeep Compass i l'Skoda Karoq són els candidats del mes de juliol

Enllaços recomanats: Premis cinema