Pilates per aprimar-se: exercicis i consells

La tècnica, que uneix entrenament físic i mental, afavoreix la pèrdua de pes i la relaxació

18.08.2015 | 13:49
Pilates per aprimar-se.

El mètode Pilates és una pràctica molt estesa avui en dia que uneix l'entrenament físic i mental a la recerca d'un equilibri entre cos i ment. Els exercicis físics en els quals es basa aquesta coneguda tècnica ajuden a enfortir i tonificar els músculs sense augmentar el seu volum, estilitzant la figura. El Pilates també pot ajudar a aprimar si es combina amb una alimentació sana i una vida activa, a més de ser el complement ideal per a qualsevol altra activitat esportiva.

A part dels grans beneficis per al cos que aporta, com millorar l'equilibri, la coordinació de moviments i l'alineació postural entre d'altres, el mètode afavoreix la relaxació mitjançant la respiració i concentració en els seus exercicis. Això permet reduir l'estrès i al seu torn l'ànsia que aquest genera per menjar més del que es deu, una altra raó per la qual realitzar Pilates per aprimar-se és una bona opció.

A continuació es presenten un parell de senzills exercicis de Pilates per aprimar-se que es poden realitzar a la llar com a iniciació en el mètode:

- Exercici de cames: Per a aquest exercici cal anar a dormir a terra cap per amunt, millor sobre un matalàs si es pot, i estirar els braços als costats. Un cop en posició, s'inhala aire i s'aixeca una cama fins que formi 90 graus amb el cos i s'exhala. Després, es baixa la cama a poc a poc mentre es torna a inhalar lentament. Repetir cinc vegades amb cada cama i tornar a realitzar la sèrie després de descansar un minut.

- Exercici d'abdomen: En aquest cas cal anar a dormir sobre el matalàs cap per amunt amb les mans darrere del coll, les cames rectes en posició vertical amb els peus mirant cap amunt i contraient una mica el melic. Mantenint l'esquena ben recolzada a la zona lumbar sense deixar espai amb el matalàs, inhalar en la posició inicial i exhalar mentre es baixen les cames a un angle de 45 graus, aixecant una mica el cap. Tornar a inhalar en tornar a la posició inicial i repetir vuit vegades per completar la sèrie. Descansar un minut i tornar a realitzar la sèrie.

El Pilates pot ser molt útil per aprimar-se però no farà miracles si no se segueixen unes pautes bàsiques en la vida diària. Cal ser constant amb l'exercici, cosa que sol resultar difícil i per al que és de gran ajuda seguir una rutina d'horaris per exercitar-se i fer-ho en companyia, de manera que el compromís es faci més suportable.

A més, per molt fidel que se sigui als exercicis de Pilates per aprimar, aquests no seran suficients si no es complementen amb una dieta equilibrada, evitant embotits, carns grasses i salses. La fruita, la verdura i beure molta aigua són les millors opcions per acompanyar l'activitat física i aconseguir la figura desitjada.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema