L'aeroport de Girona busca expandir-se cap el mercat rus i per això, segons el president de la Diputació provincial, Enric Vilert, s'han iniciat converses amb diverses aerolínies d'aquest país per tal que s'estableixin a Vilobí. Tot i que de moment no hi ha cap acord tancat s'està rastrejant el mercat i obrint converses amb les possibles companyies interessades.

L'objectiu d'aquestes converses és doble. Per una banda es vol ampliar l'horitzó comercial de l'aeroport i per altra banda reduir la dependència de Ryanair, que actualment controla la majoria de vols. De fet, aquesta és una intenció que fa temps que tenen l'aeroport i les institucions involucrades, i més, tenint en compte que Ryanair s'està plantejant de desembarcar a Barcelona i es desconeix el possible impacte que aquest fet pot tenir a Girona.

Vilert reconeix que "és evident que tenim una dependència amb Ryanair" i encara no té clar "quin efecte pot tenir i de quina manera ens pot afectar" la possible arribada de l'aerolínia irlandesa a l'aeroport del Prat. Malgrat tot, Vilert es mostra convençut que "és bo per a Ryanair estar a Girona ja que té bones comunicacions i s'hi poden realitzar tràmits de forma àgil ". Vilert, però, lamenta la manca de connexió de Vilobí amb el tren d'alta velocitat.

La voluntat de la Diputació de portar més companyies a Girona coincideix amb el que va dir el director de l'aeroport, Lluís Sais, el passat 27 de març en el sentit que "l'aeroport ha de funcionar al marge del que faci Ryanair.

Actualment des de l'aeroport de Girona operen tres companyies que cobreixen 63 destinacions.

De les tres aerolínies que operen regularment des de Vilobí, Andalus, Transavia i Ryanair és evident el pes de la companyia irlandesa que copa 59 de les 62 destinacions que s'ofereixen des de Girona. Aquest estiu es podrien ampliar el nombre de destinacions a 67, amb la incorporació de noves aerolínies i l'augment de rutes que té previst oferir Ryanair. L'aerolínia irlandesa passarà de la norantena d'operacions que realitza a la temporada d'hivern a 110-120 a l'estiu. Un 15% més de vols.

Itàlia i Anglaterra, destacades

Des de Vilobí es pot anar actualment a 17 països europeus i africans diferents com Dinamarca, Itàlia, Alemanya, Holanda, Anglaterra, Eslovàquia, Bèlgica, Irlanda, Suècia Marroc, Malta, Noruega, Portugal, França, Portugal i Escòcia.

A més, també hi ha 11 destinacions dins l'Estat espanyol. Concretament les que realitza Ryanair a Madrid, Sevilla Màlaga, Tenerife, Lanzarote, Gran Canària, Mallorca i Eivissa i la que fa Andalus a Menorca.

Els països amb més destinacions són Itàlia i Anglaterra amb dotze i deu aeroports connectats amb Girona respectivament, al marge de l'Estat espanyol que té 11 vols connectats a Girona. Fonts aerportuàries destaquen que el mercat intern està adquirint cada cop més importància. Altres països destacats són Alemanya amb 8 destinacions, Holanda amb 4 o Suècia i el Marroc amb 3. Aquest estiu Polònia i França també podrien entrar al club de les tres destinacions i Lituània esdevenir un nou país connectat amb Girona amb un vol a Kaunas.

Recuperar el Regne Unit

Al marge d'obrir-se a l'Europa de l'Est, l'aeroport de Girona té previst recuperar el mercat britànic, que tot i la importància que encara té en nombre de vols, 12 entre Anglaterra i Escòcia, va baixar un 23% els primers mesos d'enguany.

Aquest estiu s'obriran rutes noves a països on fins ara no hi havia destinacions com Luxemburg i la ciutat austríaca de Viena operades per dues noves companyies, Luxair i Hamburg Internacional.