13 de octubre de 2020
13.10.2020
Diari de Girona

Alumnes de Castelló engeguen un projecte solidari de reparació de bicicletes

Els estudiants repararan les bicis velles, una part de les quals aniran a entitats que les necessitin

12.10.2020 | 23:25
Alumnes de Castelló engeguen un projecte solidari de reparació de bicicletes

Alumnes de la Unitat d'Escolarització Compartida (UEC) de Catelló d'Empúries han posat en marxa un projecte solidari de reparació de bicicletes per utiltizar durant el curs i per oferir a entitats o agrupacions que les puguin necessitar. Fan una crida a tothom que tingui una bicicleta vella perquè la cedeixi.

El projecte «Rebiciclem» és d'aquest curs. Els estudiants s'encarregaran de reparar-les i condicionar-les. Les que no necessitin es donaran a les entitats o agrupacions.

A més a més, a final de curs es farà un sorteig obert per poder aconseguir una de les bicicletes que s'hagin reparat.

La Unitat d'Escolarització Compartida és una oferta educativa alternativa d'alumnes de secundària amb dificultats d'adaptació al medi escolar en els centres educatius.

Es va implantar al municipi per primera vegada el curs 2018-2019 per iniciativa de l'Ajuntament, conjuntament amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, i que actualment gestiona la Fundació Gentis en coordinació amb el Departament d'Ensenyament de l'Ajuntament.


Educació pràctica

Els alumnes de la UEC tenen una escolarització compartida entre l'institut i aquestes unitats amb la finalitat de seguir l'etapa de secundària amb un grup reduït d'alumnat, on es programa un currículum adaptat a les característiques i necessitats de cada un dels alumnes i, que té un enfocament eminentment pràctic, com una mesura extraordinària d'atenció a la diversitat.

Actualment hi assisteixen alumnes d'entre 14 i 16 anys dels dos instituts de Castelló d'Empúries.

L'objectiu és sobretot afavorir l'assoliment de les competències de l'etapa i garantir la continuïtat formativa, amb una metodologia que els motivi, de reforç dels aprenentatges, per retornar-los la confiança en les possibilitats d'èxit personal i evitar l'abandonament escolar.

Una de les maneres d'assolir el contingut curricular de forma pràctica és fer-ho a través de projectes, prioritzant-ne el caràcter pràctic, multidisciplinari i comunitari com és «Rebiciclem».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook