Castelló acaba l’elevació i renovació del dotzè pont dels canals d’Empuriabrava

Els treballs han permès resoldre el mal estat i elevar-lo seixanta centímetres

El pont després de la millora reobert al trànsit.

El pont després de la millora reobert al trànsit. / Ajuntament de Castelló d'Empúries

Carme Vilà

Carme Vilà

El principal pont de la marina d’Empuriabrava, a Castelló d'Empúries, s’ha reobert al trànsit després d’una renovació i elevació. És el dotzè pont on s’actua en els darrers i en queden tres més, dos per renovar i un per fer nou. Les obres han consistit en la millora i l’elevació que permet el pas per sota de vaixells més alts. L’obra ha costat uns 280.000 euros. 

L'Ajuntament va començar un projecte de millora el 2016 després de la caiguda d'una veïna en un dels ponts i que un informe constatés el mal estat per falta de manteniment dels ponts. Es va atribuir i reclamar a la concessionària per la falta de manteniment, però finalment van desistir i es va assumir des dels fons municipals.

Construïts fa dècades, onze són de vianants i la resta per al pas del trànsit rodat per sobre els canals navegables. El darrer on s’ha actuat, és el principal, situat entre el carrer Port Petit i el carrer Mitjorn. És una de les vies principals i creua el canal principal amb una llargada del pont de vint-i-quatre metres. 

El seu mal estat i la intenció d’elevar-lo ha obligat a demolir el tauler original. Ha estat tallat al trànsit mentre duraven els treballs i també s’han hagut de fer canvis als serveis perquè passaven pel pont.

La millora ha permès sanejar l’estructura, substituir substituir les canonades d’aigua d’amiant per canonades de polietilè i construir noves voreres de transició cap a les voreres del pont, mitjançant rampes d’igual pendent que les de la calçada.A més, s’ha guanyat 60 centímetres de gàlib respecte a l’actual, sanejar l’estructura del pont.

Millores des del 2016

El 2016 l’Ajuntament va començar a actuar per deixar enrere el mal estat dels ponts. Falconera, Norfeu, Creus, Medes i Cap-ras van ser els primers que es van millorar perquè eren els més petits. Fa dos anys es va intervenir a la resta, del sector Ter i Ebre, el de Tordera, Fluvià i Segre. Eren més grans que els anteriors i que requerien una elevació. En total es va intervenir en els onze ponts de vianants.  

Segons les fonts municipals, després d’actuar al pont de Falconera restarà pendent la restauració de tres ponts i fer-ne un de nou. Dos dels ponts són al carrer Llobregat i dos a l’avinguda República Catalana, un dels quals s’ha de fer nou. 

23 quilòmetres de canals

Als anys seixanta es va iniciar la construcció de la marina d’Empuriabrava que compta actualment amb 23 quilòmetres de canals navegables. Amb el pas dels anys s’han anat incrementant les primeres residències en una urbanització nascuda per a vacances.