Ja fa un any que no hi ha moviment al tram de la N-II entre Maçanet de la Selva i Sils. L'octubre del 2008 l'adjudicatària d'aquest tram, l'empresa Copcisa, se'n va retirar després de constatar que desdoblar-lo seria molt més car del que establia el contracte amb Foment. A partir de llavors, tocava fer un nou projecte, incorporant-hi les al·legacions corresponents, i licitar-lo de nou, cosa que encara no ha ocorregut. Això sí, el Govern ja ha reconegut que, efectivament, el projecte serà més d'un 20% més car del que es preveia en un principi. Ha estat en una resposta per escrit al diputat de CiU al Congrés Jordi Xuclà, resposta que, a més, culpa la Generalitat de Catalunya, els ajuntaments i les dificultats de cimentació de les modificacions, l'encariment i la paralització de l'obra.

"Per al tram Maçanet-Sils ha estat necessari modificar-ne el contracte amb una quantitat econòmica addicional superior al 20%. La causa han estat petiticions de la Generalitat de Catalunya, d'ajuntaments, així com dificultats per executar els ciments de terraplens i les cimentacions de les estructures tal com estaven previstos", diu el ministeri de Presidència en la resposta, datada a finals de juliol.

També afegeix que de l'estudi que s'ha fet d'aquest tram s'ha conclòs que és possible "construir noves vies de servei que garanteixin l'accessibilitat local i augmentar així la seguretat en els nusos de la carretera C-35 amb l'A-2 mateixa i amb l'accés a l'autopista AP-7". Sembla, doncs, que les modificacions i el seu cost estan força concretats, però encara no ha sortit a la llum el projecte, que en el seu moment el subdelegat del Govern a Girona, Francesc Francisco-Busquets, ja va considerar que com a molt aviat es podria licitar entre l'octubre i el novembre d'aquest 2009.

En la resposta, el Govern no concreta, com així ho instava la pregunta del diputat gironí, quin és el calendari previst per a l'inici de les obres un cop incorporades les modificacions, ni tampoc quines mesures es preveuen per accelerar-les.

Que la gent es mobilitzi

Sobre la resposta que el Govern ha donat a la seva pregunta, Xuclà ha reiterat que "és evident que la N-II no estarà desdoblada el 2015 com va assegurar el subdelegat", i ha acusat Foment d'una mala planificació, que ha acabat suposant aquest substancial encariment del cost del projecte. Xuclà ha instat la societat gironina "a no quedar-se només amb els comentaris i mobilitzar-se", i ha reclamat que els Pressupostos de l'Estat per al 2009 incorporin finalment molts més diners destinats a desdoblar amb celeritat la N-II a les comarques gironines.