15 de novembre de 2011
15.11.2011

Roses crearà "ambaixades" turístiques per desestacionalitzar les estades

Ho impulsaran persones vinculades al poble i als països d'origen oferint paquets de tot tipus

15.11.2011 | 15:11
L´equip de govern ho ha presentat al sector empresarial del municipi.

Promoure les estades a la població i desestacionalitzar el turisme. Aquest és el principal objectiu del projecte que anomenen "Roses platja mediterrània de... la teva ciutat" i que oferirà paquets turístics a diferents ciutats europees a través del que anomenen "ambaixades turístiques". La iniciativa s'iniciarà amb una prova pilot a la ciutat alemanya de Solinge, amb la qual ja han tingut contactes, a través dels "ambaixadors", persones fortament vinculades a Roses i als altres països que serveixin de nexe. L'equip de govern va presentar ahir el projecte al sector empresarial, a qui va demanar implicació per tirar-ho endavant.
No comptaran amb un espai físic per dur-ho a terme però sí amb algú que servirà d'interlocutor entre Roses i les altres ciutats amb l'objectiu d'oferir campanyes promocionals de forma periòdica. Ofertes especials d'allotjament, organització de setmanes gastronòmiques a la ciutat d'origen, estades amb programes esportius, paquets promocionals d'hivern de llarga durada per a gent gran o vacances adaptades per a persones discapacitades són algunes de les propostes que es faran a la primera ciutat on es durà a terme el projecte. Es tracta de la ciutat alemanya de Solingen i serà l'empresari rosinc i habitant de la població en segona residència des dels anys 60 Egon Evertz qui actuarà com a transmissor de les propostes.
De fet, l'alcalde de Roses, Carles Pàramo, la regidora de Turisme, Montse Mindan, i el coordinador del projecte, Thomas Spieker, ja van viatjar a aquesta ciutat al setembre per mantenir trobades amb el seu govern i els operadors turístics, que "es van mostrar molt interessats en la proposta".

"Fidelitzar" els visitants
L'objectiu principal, expliquen, és "aconseguir un important volum d'estades, pensades principalment en els perídoes pre i post estiuencs -abril-juny, setembre-novembre-, que permetin fidelitzar el públic visitant".
S'inicia amb Alemanya -un dels principals països d'origen dels turistes de la població- però tenen la intenció d'anar amplint el nombre de ciutats incloses com ara Andorra, Euskadi, Tolosa de Llenguadoc però també el Regne Unit, Suècia o Dinamarca.
La regidora de Turisme ho va presentar ahir als professionals del sector hoteler, comercial, de la restauració i serveis turístics de la població. L'objectiu: consolidar el projecte i "materialitzar les accions i ofertes turístiques concretes que Roses oferirà a Solingen properament". En aquest sentit, va demanar la participació activa del sector privat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook