La sala d'actes Roberto Bolaño de la Biblioteca Comarcal de Blanes va acollir dijous una jornada participativa per recollir les impressions del públic sobre l'eficiència energètica al municipi. La trobada la van encapçalar l'alcalde de Blanes, Josep Marigó, i el regidor de Medi Ambient, Josep Manel Verde, acompanyats de tècnics de l'Ajuntament i de l'empresa que fa l'auditoria mediambiental.

A la jornada hi van assistir representants del sector turístic, associacions de veïns, associacions mediambientals i partits polítics del municipi, així com ciutadans interessats a títol particular. A tots ells se'ls va presentar el PAES (Pla d'Acció per a l'Energia Sostenible) de Blanes, amb les conclusions i anàlisi de l'energia, així com les propostes que ha presentat l'equip redactor. Finalment, es van recollir les idees i opinions del públic per millorar l'eficiència energètica al municipi. L'empresa que està redactant el PAES va presentar 83 possibles actuacions que es podrien dur a terme, i que estan estructurades en 11 àmbits: Transports privats i públics; Producció Local d'Energia; Planejament; Contractació de Serveis; Serveis d'Assessorament; Ajudes i Subvencions; Participació Ciutadana; Edificis i Equipaments municipals; Sector Terciari en Indústries, Empreses i Hotels; Edificis Residencials i Enllumenat. Els participants van omplir un qüestionari sobre cadascuna de les propostes, que anaven acompanyades de les explicacions dels tècnics, així com de dues dades orientatives prou significatives: quin cost significaria la seva aplicació i l'estalvi en emissions de CO2 que suposaria.

L'estratègia del "20/20/20" de la Comissió Europea és la base del Pacte d'Alcaldes en què la Unió Europea atorga tot el protagonisme als municipis com a actors principals de l'acció de govern per lluitar contra el canvi climàtic.

L'any 2005 es van emetre a Blanes prop de 202.000 tones de CO2, que suposen el 21'6% del conjunt de la comarca. Els edificis i equipaments del sector terciari són el principal consumidor amb un 38% del total. Els segueixen el transport (25%) o els edificis i habitatges residencials amb un 24%.