El conseller d'Educació, Josep Bargalló, ha afirmat que l'avaluació que s'ha realitzat als plans educatius d'entorn proporciona resultats positius. Per exemple, el màxim responsable del Departament ha explicat que s'han reduït diferències en resultats de graduats de quart d'ESO de centres que estan dintre d'un pla educatiu de l'entorn i la mitjana catalana; entre els cursos 2009-2010 i 2015-2016 van passar de 5,94 punts de diferència a 3,12. «No serveixen per trencar realitats socials, dificultats econòmiques o desajustaments urbanístics, però serveixen per donar mesures d'equitat», ha manifestat Bargalló. «No esborren la problemàtica, però fan que no sigui negativa per al centre», ha subratllat el conseller. També ha afegit que Educació vol revifar aquests plans, però amb canvis, ampliant-los més enllà de l'etapa obligatòria i fent que s'apliquin des de la guarderia fins als cicles de grau superior, i que siguin comunitaris integrant l'educació 360º, incloent també l'ensenyament no formal o l'oci educatiu.