La Generalitat no té cap intenció d'aturar el projecte d'allargament de la C-32 entre Blanes i Lloret com reclamen les entitats ecologistes. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, assegura que la infraestructura tirarà endavant un cop s'aportin els informes mediambientals que exigeix una interlocutòria dictada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que, de moment, dona la raó a la plataforma Aturem la C-32 i manté l'obra aturada.

El conseller lamenta la posició de les entitats que s'oposen a les obres i puntualitza que considera «bàsic» aquest tram de carretera per a la mobilitat. «En sí, les infraestructures no són dolentes», assenyala Calvet. Tot i això, el titular de Territori ressalta que el que cal és «descarbonitzar» les carreteres i apostar per un transport més sostenible. «Estem obligats generacionalment a procurar que sobre una infraestructura hi passi més transport públic o una flota de vehicles més ambientalitzada. Necessitem la carretera i que sigui utilitzada amb conceptes mediambientals», assenyala.

La plataforma Aturem la C-32, per contra, reclama a la Generalitat «enterrar» definitivament el projecte per ampliar l'autopista entre Blanes i Lloret de Mar perquè «ha perdut el poc sentit que tenia». La plataforma sosté que la crisi sanitària de la Covid-19 obliga a canviar el model per a la Costa Brava Sud, i esborrar-ne «la destrucció del paisatge, l'especulació i els peatges a l'ombra». «Creiem que és totalment innecessària una autopista que destrueixi el nostre patrimoni natural i cultural», afegeix la plataforma Aturem la C-32.

Arran de la pandèmia, l'entitat sosté que el model turístic que s'haurà de buscar és, precisament, «aquell que prioritzi els espais naturals i els entorns saludables» i apostar per la mobilitat sostenible i el transport públic. A més, assenyala que la crisi generada pel coronavirus s'ha de traduir en una reflexió sobre «la fragilitat dels nostres sistemes: polítics, econòmics, sanitaris i d'organització comunitària».