Pimec Girona posa en marxa una campanya per reivindicar el comerç i la restauració locals

La iniciativa compta amb uns 3.800 establiments adherits a la província

Inici de la campanya per promocionar el comerç local

Inici de la campanya per promocionar el comerç local / Pimec

DdG

PIMEC Girona posa en marxa la campanya “Escolta el batec del teu comerç” amb l’objectiu de reivindicar el comerç i la restauració local i visualitzar les seves fortaleses i el seu valor afegit, desvinculant-se del Black Friday. La iniciativa, que compta amb uns 3.800 establiments del territori adherits i el suport de diversos ajuntaments gironins, vol impulsar la consciència col·lectiva sobre els avantatges de la compra i el consum al territori, destacant-ne la diversitat, la singularitat i la importància del rol del comerç i la restauració local als centres urbans.

Durant la presentació de la campanya, feta a Lloret de Mar, el president de Pimec Girona, Salvador Giraut, ha destacat que el seu objectiu és "sensibilitzar i conscienciar els consumidors de tots els avantatges que comporta comprar i consumir en els nostres municipis", i ha indicat que “el comerç i la restauració local ofereixen tracte personalitzat, sostenibilitat, excel·lent servei i diversitat de productes, coses que no es poden trobar enlloc”. La campanya se celebra a tot Catalunya i s'hi han adherit més de 19.000 establiments.

Giraut ha assegurat que el comerç urbà es "desvincula majoritàriament" del Black Friday perquè "és una jornada promoguda pels grans establiments i les plataformes online, que se'n beneficien però no són els que contribueixen a l'economia dels nostres municipis".

La campanya pretén impulsar la consciència de la compra al comerç local per destacar-ne la singularitat i la qualitat en l'atenció i el servei.

Les associacions adherides participaran en la campanya decorant els establiments amb la imatge gràfica de la iniciativa i fent difusió dels valors de la proximitat a través de les xarxes socials. A més, s’han plantejat altres accions als comerços com el repartiment d’obsequis, vals de compra, exposicions de fotografies d’artistes locals, decoració i tematitzacions especials, etc. Aquestes accions estan previstes pels dies 1, 2 i 3 de desembre, tot i que a nivell comunicatiu la campanya s’allargarà durant tot el mes per aprofitar l’època de les compres nadalenques.