L’Oficina de Consum del Pla de l’Estany resol més de 500 consultes durant el 2023

La gran majoria es van fer en línia i van ser relacionades amb els subministraments de llum i gas

L'Oficina de Consum del Pla de l'Estany

L'Oficina de Consum del Pla de l'Estany / Consell Comarcal del Pla de l'Estany

DdG

 L’Oficina de Consum del Pla de l’Estany va gestionar i resoldre 520 consultes durant tot el 2023, de les quals 143 es van fer de manera presencial, mentre que 377 van tenir lloc a través de correu electrònic, formulari web o per telèfon. Bona part d’aquestes consultes van estar relacionades amb els subministraments de llum i gas. 

Les facturacions errònies, la manca de factures o els canvis de companyia no autoritzats, entre d’altres problemes, van fer que les consultes relacionades amb els subministraments de llum i gas hagin estat la principal temàtica que les persones consumidores han traslladat a l’Oficina de Consum del Pla de l’Estany durant el 2023. El segon motiu de consultes i reclamacions van ser en l’àmbit de la prestació dels serveis de telefonia fixe, mòbil, internet i subministrament de telefonia vocal. Altres temes atesos van ser: serveis financers, contractacions en el sector turístic o reparacions d’aparells domèstics.

Oriol Serrà, conseller de Promoció Territorial, àrea a la qual pertany l’Oficina, destaca que: “més enllà dels números la bona gestió que s’està fent des de l’oficina fa que aquesta estigui esdevenint un referent per a la ciutadania, a l’hora que l’administració defensi els seus drets”.

Més difusió dels serveis que s’ofereixen

L’Oficina de Consum és un servei a l’abast de tota la població del Pla de l’Estany que informa, orienta i assessora a les persones consumidores en com conèixer i exercir els seus drets i deures. Alhora, també gestiona i tramita queixes i reclamacions que la ciutadania presenta, així com dur a terme tasques d’educació i informació en l’àmbit del consum. En aquesta línia, per incrementar la visibilitat i donar a conèixer els diferents serveis que l’Oficina posa a disposició de les persones i empreses, durant el 2023, s’han fet diverses accions per aquests dos col·lectius. 

D’una banda, es van posar a disposició dels centres educatius de la comarca, tres tallers destinats a l’alumnat de 1r d’ESO per tal de fer accessible l’educació, els hàbits de consum i la dinamització del producte local entre aquest sector de la població. Els centres educatius han acollit molt favorablement aquesta iniciativa i s’està buscant la manera perquè aquests tallers es puguin encaixar cada curs. 

També en l’àmbit de la difusió a la població en general, es va fer una xerrada dirigida als membres del Consell Consultiu de la gent Gran del Pla de l’Estany i una altra oberta a tots els veïns i veïnes de Cornellà del Terri. En paral·lel, un dels capítols de la tercera temporada del programa ‘Pla de l’Estany. Comarca que Batega’ es va dedicar a donar a conèixer els serveis i la feina que es fa des de l’Oficina.

Per altra banda, es va dur a terme una campanya informativa a les empreses adherides al Sistema Arbitral de Consum, de la qual en destaca la visita a cadascun dels establiments de Banyoles que, entre d’altres aspectes va servir per actualitzar les dades de les empreses i el cens d’empreses adherides.