Detenen tres estafadors del "fill en problemes" a Lloret i Sant Hilari que han aconseguit 44.800 euros amb 8 fraus

La Policia Nacional va començar a investigar arran de la denúncia d'una estafa de 17.000 euros

Un dels delinqüents va fer cinc fraus i va obtenir 35.000 euros de benefici

Vehicles de la Policia Nacional, en una imatge d'arxiu.

Vehicles de la Policia Nacional, en una imatge d'arxiu. / CNP

Eva Batlle

Eva Batlle

La Policia Nacional ha detingut tres estafadors del "fill en problemes" a Lloret de Mar i Sant Hilari que han aconseguit gairebé 45.000 euros amb vuit fraus.

La investigació va començar arran de la recepció d'una denúncia on a la víctima assegurava se li havien sostret més de 17.000 euros amb aquest tipus d'estafa.

Els agents van poder comprovar que els autors es feien passar per familiars de les víctimes, i des d'un telèfon que no era habitual, sol·licitaven a diverses quantitats econòmiques sobretot entre els 2.000 i 3.000 euros per resoldre en teoria un problema econòmic amb urgència.

Cinc estafats per un de sol

Arran de les indagacions agents de la Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) de la Policia Nacional de Girona van detenir els autors que vivien a Lloret de Mar i Sant Hilari Sacalm i han pogut resoldre vuit estafes. L'import defraudat pels tres detinguts és de 44.800 euros.

Es dona el cas que un dels tres detinguts, segons la policia, va arribar a fer cinc estafes a persones repartides per tot l'Estat (Madrid, Cadis, Còrdova, Maspalomas i València). D'aquestes cinc víctimes en va aconseguir 35.000 euros en total.

Exemple d'una estafa del 'fill en problemes'.

Exemple d'una estafa del 'fill en problemes'. / Policia Nacional

Modus operandi

En aquest tipus de delictes els estafadors sempre segueixen sol·licitant quantitats econòmiques a les víctimes, aprofitant la preocupació d'aquestes pels seus familiars (supòsits fills o nebots). L'estafa comença amb un enviament massiu telefònic de missatges a través d'aplicacions de missatgeria instantània. Les víctimes solen ser persones d'entre 65 i 80 anys, els familiars directes es troben ja fora del nucli familia, ii per això, no poden certificar que el problema existeix o de la falsedat. Davant del dubte, les víctimes procedeixen a enviar diners abans d'intentar contactar pel telèfon habitual o per una altra via.

Des de la Policia Nacional demanen cautela amb aquest tipus de delictes i insten a mantenir la calma en cas de rebre un missatge d'aquest tipus. També aconsellen contactar amb el suposat familiar a través d'una via més directa abans de fer algun pagament.