La campanya «Cap Llar Sense Aliments» per a garantir una alimentació bàsica aporta 30.292 euros a Girona

A Catalunya s'han recollit 260.952 euros i a tota Espanya més de 1'8 milions; la Fundació ”la Caixa” ha contribuït amb una aportació global d'un milió euros i els canals continuaran actius fins al 31 d'octubre

Gràcies als donatius s'han progut distribuir aliments bàsics a persones en situació de vulnerabilitat.

Gràcies als donatius s'han progut distribuir aliments bàsics a persones en situació de vulnerabilitat. / Fundació “la Caixa”

La quarta edició de la campanya «Cap llar sense aliments», impulsada per la Fundació ”la Caixa” i CaixaBank, ha recollit 30.292 euros a Girona. A Catalunya s'han recollit 260.952 euros i a tota Espanya 1.839.800 euros. Aquest import total és l'equivalent a 1.672 tones d'aliments bàsics, que seran distribuïts per tota Espanya a través dels 54 bancs d'aliments associats a la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL) i les seves 7.500 entitats socials col·laboradores. Gràcies als donatius recollits, 6.110 persones en situació de vulnerabilitat tindran garantida una alimentació bàsica durant 12 mesos.

La campanya d'enguany ha volgut donar resposta a la cronificació de la pobresa i a les dificultats que afronten els bancs d'aliments per proveir-se a causa de l'escalada de preus. Conscient de la urgència, la Fundació ”la Caixa” ha contribuït a la campanya amb una aportació global d'un milió d'euros.

«La campanya ha permès que el Banc dels Aliments rebi una important ajuda just en el moment en què més falta li fa a les entitats socials que atenen les famílies vulnerables» ha remarcat el president del Banc dels Aliments de Barcelona, Lluís Fatjó-Vilas. «Tenim moltes dificultats per proveir-nos d'aliments bàsics, i per això li demanem a la societat que continuï col·laborant amb la nostra lluita contra la pobresa alimentària i a favor de l'alimentació saludable».

«En els temps de dificultat és imprescindible unir esforços per estar prop de les persones que més ho necessiten. Per això, des de fa quatre anys impulsem i contribuïm a aquesta campanya en favor dels bancs d'aliments i dels milers de famílies que pateixen pobresa alimentària al nostre país. Una vegada més, volem donar les gràcies a tots els ciutadans i empreses que s'han sumat a aquesta petició d'ajuda», ha assegurat el subdirector general de la Fundació ”la Caixa”, Marc Simón.

«En un context com l'actual, per a CaixaBank és un compromís ineludible facilitar les donacions, gràcies a la potència tecnològica dels nostres canals digitals, fer d'altaveu a través de la nostra xarxa d'oficines i dur a terme activitats de voluntariat per posar-nos al servei dels bancs d'aliments i de la societat», ha apuntat el director d'Acció Social de CaixaBank, Josep Parareda.

Els canals de donació, actius fins al 31 d'octubre

Els canals electrònics de la campanya «Cap llar sense aliments» continuaran operatius fins al 31 d'octubre. Les persones que vulguin col·laborar encara poden enviar el seu donatiu a través de Bizum amb una aportació a la causa 38014. També es pot col·laborar a través de la xarxa de caixers de CaixaBank, a través de la plataforma de banca digital CaixaBankNow i al portal www.caixabank.cat per als donants que no siguin clients de l'entitat.

Tant la FESBAL, com el Banc dels Aliments, Fundació “la Caixa” i CaixaBank fan una nova crida a les empreses i a la societat espanyola perquè continuïn mostrant la seva solidaritat amb els qui més la necessiten.

Quatre edicions; més de 9,3 milions

La campanya «Cap llar sense aliments» es va posar en marxa per primera vegada el 2020 per donar resposta a la crisi socioeconòmica derivada de la pandèmia. Entre les quatre edicions realitzades des de llavors, s'han recaptat més de 9,3 milions d'euros, 3 milions d’euros, dels quals per part de Fundació “la Caixa”. Gràcies a aquests donatius, s'han aconseguit 9.500 tones d'aliments bàsics destinats a col·lectius en situació de vulnerabilitat.