DATYA: La Intel·ligència Artificial aplicada a la transformació i al creixement empresarial

L’agència de comunicació Neorg organitza una jornada de networking empresarial per donar a conèixer a Girona la consultora que ofereix com generar avantatges competitius mitjançant intel·ligència artificial

El CEO de Neorg, Mario Colomer, presenta a la direcció de DATYA -d'esquerra a dreta- David Parramon, Aida Moya i Xavier Armenteras.

El CEO de Neorg, Mario Colomer, presenta a la direcció de DATYA -d'esquerra a dreta- David Parramon, Aida Moya i Xavier Armenteras. / DdG

DATYA és el nou servei de Vilar Riba, important organització d’assessorament empresarial amb seu a Vic i Barcelona. Amb aquest nou servei ofereixen als seus clients solucions innovadores i personalitzades en ciència de dades i intel·ligència artificial per transformar i optimitzar els processos i aconseguir, d’aquesta manera, avantatges competitius. DATYA neix amb l’objectiu de “Generar impacte en el negoci a través de les dades” i, per tant, convertir en resultats tangibles la incorporació de la ciència de dades i la intel·ligència artificial en l’empresa. La consultora es va donar a conèixer a les comarques gironines, de la mà de l’agencia de comunicació NEORG, en una jornada de networking empresarial.

Durant l'esdeveniment, els participants van tenir l'oportunitat d'explorar detalladament dos casos d'èxit que il·lustren l'impacte del data science i la intel·ligència artificial en els negocis actuals. En primer lloc, es va presentar un projecte de predicció de la demanda. Es va veure com, partint de models tradicionals i descentralitzats, es va desenvolupar un nou model basat en intel·ligència artificial que va proporcionar prediccions notablement més precises i automatitzades. Aquesta implementació li va generar a l’empresa una transformació significativa en diversos aspectes, des de la capacitat per realitzar ajustos automàtics de preus, fins a una gestió més intel·ligent i optimitzada dels recursos, amb la conseqüent reducció de costos i millora dels ingressos. A continuació, es va presentar un segon cas on l’analítica avançada va permetre predir la probabilitat d’abandonament dels clients. D’aquesta manera l'empresa va poder anticipar-se i adoptar accions dirigides a millorar la retenció i la fidelitat dels seus clients.

El directiu de DATYA, David Parramon, intervenint durant la presentació a Girona

El directiu de DATYA, David Parramon, intervenint durant la presentació a Girona / DdG

A part dels casos d’èxit esmentats, DATYA va presentar també un ampli ventall de possibilitats en diferents àmbits per optimitzar les vendes, predir la demanda per ajustar adequadament els recursos, fixar preus de forma dinàmica i automatitzada, caracteritzar els clients per tal d’oferir-los una proposta molt més ajustada a les seves característiques i necessitats i recomanadors de producte. També va ser de molt interès en l’àrea de marketing un Marketing Mix Modeling, per optimitzar la distribució del pressupost de marketing entre els diferents canals de publicitat.

I finalment es varen tractar aplicacions en àmbits com la logística, amb optimitzadors de rutes de distribució; en manteniment, amb aplicacions de manteniment predictiu; i sistemes de processament del llenguatge natural i visió per computador.

Vídeo | DATYA: La intel·ligència artificial aplicada a la transformació i al creixement de les empreses

La jornada va ser molt ben valorada pels assistents i tots varen coincidir en el potencial que hi ha en les organitzacions si es tracten de manera adient les dades. Una bona combinació de tècniques d’analítica avançada i enfoc de negoci suposen una millora diferencial en els resultats.