La llibreria Geli de Girona renuncia a obrir un nou espai després de tancar el local històric, al carrer de l’Argenteria, i s’integrararà al Grup 22. L’establiment va tancar les portes a finals del mes de maig, després de 143 anys d’història al final de la Rambla de la Llibertat, en vendre el local a un altre negoci centenari, la joieria Quera. 

La voluntat inicial del seu responsable, el llibreter Pere Rodeja, era reobrir la llibreria Geli en un altre espai comercial, també al Barri Vell, però finalment aquesta opció ha quedat descartada i ha arribat a una entesa per sumar-se al projecte de La 22. Les dues llibreries gironines han arribat a un acord que defineixen com a «històric» i des d'aquest divendres, part dels treballadors de Can Geli i tot el seu fons de llibres passen a formar part del Grup 22. 

Ho faran, però, sense un local propi ni un espai diferenciat, ja que els llibreters de la Geli treballaran a la llibreria del carrer Hortes i el catàleg del comerç històric s’afegirà paulatinament al que ja té el Grup 22.

La «suma d’esforços», diuen, «permetrà mantenir la singularitat i l’experiència de més de 140 anys d’ofici» que acumulava la Geli i que les dues llibreries impulsin nous projectes plegades per «per potenciar el sector del llibre i de les llibreries a la ciutat de Girona». Les dues llibreries signen un comunicat conjunt en què remarquen que el pacte al qual han arribat busca «enfortir el petit comerç, la cultura i la literatura».

La integració de la Geli a La 22 és fruit de la bona sintonia entre les dues llibreries de la ciutat des de fa anys, explica Pere Rodeja, i s’ha anat gestant en els darrers dos mesos.  «La feina que ve ara serà llarga», admet, perquè caldrà treballar bé els prop de 40.000 llibres que integren el fons de la Geli i que actualment estan en un magatzem. Els aniran incloent poc a poc tant al catàleg físic com en línia que ja té operatiu el Grup 22, que a més de la llibreria fundada l’any 1978 té una botiga de còmics, també al carrer Hortes, i una llibreria-quiosc a Emili Grahit. 

«Cada catàleg d’una llibreria és una manera d’entendre el món, la cultura, i per tant, la suma dels dos catàlegs, l’oferta de llibres que hi haurà en un únic punt de la ciutat serà més potent i complert. A més a més, tot aquest procés servirà també per potenciar la difusió i la promoció a través de les xarxes socials i el web, imprescindible en el món d’avui en dia», subratllen els responsables dels dos establiments.