L’art sense concessions de Pep Admetlla i Jordi Amagat es retroba a Benedormiens
Els dos artistes repesquen un concepte de «1984» per a «H-103», una exposició d’obres que «respiren la idea comuna de crear amb total llibertat»
L’art sense concessions de Pep Admetlla i Jordi Amagat s’uneix de nou en una exposició conjunta que s’inaugura aquest dissabte al castell de Benedormiens de Castell d’Aro. Es tracta d’H-103, un nom que beu directament del concepte de la cambra del terror del Ministeri de l’Amor de la novel·la 1984 de George Orwell i que tanca -o no, ja avisen- un cicle d’exposicions iniciat als anys noranta.
Sense cap voluntat de continuisme respecte a l’H-101 que es va poder veure el 1995 a les escoles velles de Begur i l’H-102 que van fer a la Fundació Valvi el 2010, els dos artistes gironins repesquen la idea orwelliana per plantar cara amb dues obres totalment independents, però que «respiren la idea comuna de crear amb total llibertat», assegura Admetlla.
«Veient com ens volen manipular (i ho fan) aquests governs totalitaristes i poca-soltes del «nou ordre» M», «nosaltres ens neguem a ser uns presoners dòcils i traïdors i continuem malgrat tot amb l’acte insubmís de crear sense patró, llei ni bandera», asseguren els dos creadors en el catàleg de l’exposició, que es podrà veure a Castell d’Aro fins a l’1 d’octubre.
Cadascú des del seu punt de vista, amb reflexions pròpies, però també compartides, mira cap a la nova H-103, l’espai de la tortura d’una era marcada per tota mena de crisis sanitàries, naturals o socials i les guerres, amb «molta conya i ironia, però també autocrítica», diu Admetlla.
Pep Admetlla exposa Apunts per a una lliçó d’anatomia, una continuació dels seus estudis d’anatomia, un treball de llarga durada que l’ha dut a treballar sovint braç a braç amb el neurocirurgià i fins fa poc degà de la Facultat de Medicina de la Universitat de Girona, Joan San. Tota aquesta feina es materialitza a l’exposició amb obres de diferents èpoques, algunes ja exposades, però també inèdites: dibuixos de gran i petit format i escultures que tenen una doble mirada, artística i científica, cap a la figura humana, com una peça inspirada en Lady Macbeth o els apunts de la seva llibreta de treball durant el confinament.
Pel que fa a Jordi Amagat, presenta bàsicament pintura. Recollida sota el títol Visita d’obres, és una tria de peces de formes sinuoses gestada entre el 2014, la data de l’obra més antiga, Composició i àngel, i fins a l’actualitat, com una sèrie negra de sis pintures o El lladre d’ànimes.
- Preocupació per l'estat d'Àngel Llàcer, tornat a ingressar pel seu problema de salut
- Girona tindrà vols a 47 destinacions aquest estiu, 9 més que l'any passat
- Ayuso, protagonista al centre de Girona
- El divertit moment de la roda de premsa de Míchel: "T'agradaria que aquest Girona es recordés com el Xuixo Mecànic?
- Aquesta és la paraula clau que no has de dir mai per protegir les teves dades segons l'OCU
- L'emblemàtic The River de Girona reobre amb nova direcció
- Oficial: El Girona jugarà la Champions a Montilivi
- Els plans per gaudir d'un gran cap de setmana a les comarques gironines