L’aclaparador gegant xinès i la resistència tibetana, a «Imperi»

La Conquesta del Pol Sud estrena al Teatre Municipal de Girona una nova proposta de teatre documental

«Imperi», de La Conquesta del Pol Sud.

«Imperi», de La Conquesta del Pol Sud. / DdG

Alba Carmona

Alba Carmona

La Conquesta del Pol Sud, una de les companyies referents del teatre documental, contraposa la cultura xinesa amb l’espiritualitat del Tibet en el seu darrer espectacle, Imperi. El muntatge, que s’estrena aquest divendres al Teatre Municipal de Girona, planteja un viatge sobre el gegant xinès i la resistència de la cultura tibetana, amb testimonis reals a escena, les històries individuals dels quals es posen en relació amb la col·lectiva.  

Imperi és la segona part del díptic que la companyia va començar amb Guardianes del Corazón de la Tierra. Ambdós treballs, amb un fort component visual, intenten trobar resposta a si hi ha alternatives de pensament respecte del capitalisme actual. 

El muntatge teatral acompanya la periodista i actriu Yan Huang i Chaofeng Wang, que és enginyer i mestre de Kung Fu, en la seva recerca dels somnis i les pròpies arrels a Europa, posant l’accent en qüestions com quins valors hi ha al darrere d’una superpotència mundial com la Xina, quin és el preu que paguen els ciutadans pel seu desenvolupament o com es veu Occident des d’allà. 

A través d’una fórmula que combina investigació periodística i teatre, l’espectacle de La Conquesta del Pol Sud juga amb imatge, paraula, moviment i objectes per plantejar un muntatge a cavall entre el documental i la poesia escènica. 

Per a tirar endavant l’espectacle, la companyia va fer una residència de creació aquest estiu al Teatre Municipal, en el marc del programa de suport a la creació de l’equipament gironí, i la darrera setmana n’ha fet una altra a El Canal de Salt.