La mort de Steve Jobs ha deixat orfe Apple, una companyia que va modelar d'acord amb els seus somnis tecnològics i que ara s'enfronta al repte de sobreviure a l'absència del seu visionari líder. Tot i el cop d'efecte que suposa aquesta pèrdua, Apple encara l'era postJobs com la segona empresa més valuosa dels EUA, des de la tranquil·litat de veure com els seus beneficis es dupliquen d'any en any. La primera prova de foc del nou equip va ser el debut del nou iPhone, l'iPhone 4S, que va ser revelat dimarts passat sense la compareixença de Jobs i va ser rebut amb tebior pels analistes.

Els usuaris d'Apple van retre tribut a Steve Jobs a través de les xarxes socials i acudint a les botigues dels visionaris productes que va llançar al mercat. "Era una figura que és font d'inspiració per a milers de persones a tot el món. Em sento molt trist", va afirmar Seetha Srinivasan, una investigadora sobre càncer de la Universitat de Colúmbia a Nova York, que va acudir a una de les botigues d'Apple en aquesta ciutat per homenatjar Jobs.

A l'exterior de les botigues oficials de la firma californiana a la Gran Poma, precisament el símbol que identifica la marca creada per Jobs, es van instal·lar petits altars amb la seva foto, així com amb espelmes enceses, rams de flors, missatges en diferents idiomes, diaris del dia i fins i tot pomes amb petits textos escrits. A Barcelona, nombroses persones van acudir a la botiga Apple al centre comercial de La Maquinista per retre homenatge a la memòria del president i fundador del gegant informàtic. Diversos clients van fer ofrenes de flors com a gest de condol i altres van fotografiar amb els seus iPhone els rams dipositats.

Paral·lelament, la mort de Jobs va acaparar les portades dels diaris digitals a gairebé tot el món i va tenir un gran impacte a les xarxes socials, arribant a provocar gairebé 10.000 tuits per segon a Twitter, fet que el converteix en un dels esdeveniments més comentats en la història d'aquesta xarxa social. Així, la notícia de la mort del fundador d'Apple, de fet, va tenir més impacte a la xarxa social que notícies com la mort d'Ossama bin Laden, que va generar al voltant de 5.000 tuits per segon, el terratrèmol i tsunami del Japó, que va provocar uns 5.530 tuits i la boda reial britànica, amb 3.966 tuits per segon.

En tot cas, la mort de Jobs va transcendir del sector tecnològic i als condols i declaracions de col·legues i competidors com Bill Gates es van unir també els de mandataris com Barack Obama o David Cameron. "Va ser prou valent per pensar diferent, prou atrevit com per creure que podia canviar el món i prou talentós com per aconseguir-ho", va afirmar Obama, per a qui "el major tribut a l'èxit" de Jobs és "que gran part del món s'hagi assabentat de la seva mort a través d'un dispositiu que ell va inventar". Per a l'exprimer ministre britànic Tony Blair, "va ser extraordinari i creatiu, un inspirador". Per part seva, Gates va assegurar que "Steve i jo ens vam conèixer fa gairebé 30 anys i hem estat col·legues, competidors i amics durant la meitat de les nostres vides. Trobaré a faltar Steve immensament".

Finalment, els emprenedors van valorar la figura de Jobs afirmant que és una figura revolucionària que ha canviat el món acostant la tecnologia a la gent. Rodolfo Carpentier, president de Digital Asset Deployement, va assenyalar que "és una icona de la tecnologia i un dels pocs que ha entès el segle XXI abans que arribés i després".