Consum sanciona amb 3.000 euros la Clínica Bofill de Girona per no tenir telèfon d'atenció gratuït "visible"

El centre gironí recorda que ja ha subsanat el problema

ACN

L'Agència Catalana del Consum ha imposat una sanció de 3.000 euros a la Clínica Bofill de Girona arran d'una denúncia de Facua-Consumidors en Acció per no tenir un telèfon d'atenció gratuït "visible" per a la ciutadania. En un comunicat, recorden que van denunciar la situació el març del 2022 al·legant que la clínica "incomplia el deure" de facilitar la numeració gratuïta als usuaris, generant així "un perjudici econòmic" als pacients perquè havien d'assumir el cost en funció de l'operador telefònic i les tarifes contractades. Segons informa Facua, el desembre passat Consum va notificar l'obertura de l'expedient sancionador que s'ha resolt amb la interposició de la sanció per incomplir les obligacions que estableix el Codi de Consum.

A més, l'entitat lamenta que, tot i això, l'empresa "continua sense oferir en un lloc visible" el contacte perquè es troba en un altre apartat del seu web. Des de Clínica Bofill, neguen aquest extrem i asseguren que el telèfon gratuït apareix en el seu apartat d'atenció al pacient. També lamenten que en el seu dia no van rebre cap comunicació d'obertura de l'expedient i recorden que sempre han tingut telèfons de contacte "972" o "872" a la seva web. Així mateix, destaquen que disposen d'una app gratuïta en la qual els pacients es poden comunicar gratuïtament amb Clínica Bofill.

La denúncia de Facua formava part d'una campanya més àmplia que el desembre passat va constatar que només 28 dels 146 centres denunciats havien modificat les webs per afegir els números gratuïts com a forma de contacte.