La cadena de botigues 'low cost' Action obrirà un establiment a Palafrugell

A les comarques gironines, l'empresa de hard discount té botigues a la ciutat de Girona i Palafrugell

Paula Clemente

La multinacional holandesa Action segueix el seu creixement a Catalunya i fa un pas més cap al seu objectiu de convertir-se en una cadena amb 700 botigues a Espanya. La companyia, que es dedica a la venda d'articles de tota mena a un preu molt més baix del que és habitual (el que a Europa es coneix com a empresa de ‘hard discount’), va aterrar al país l'any passat a través de la ciutat de Girona i ja té 18 establiments en funcionament entre Catalunya, Madrid, Múrcia i la Comunitat Valenciana. La primera d'elles concentra pràcticament la meitat d'aquests locals, una llista que al setembre arribarà a 10 amb un nou punt de venda a Barberà del Vallès. De cara a l'any que ve hi haurà dues més a Palafrugell i Igualada, i, més aviat que tard, un magatzem logístic propi.

Fins avui, la companyia funciona a Espanya amb el subministrament que li arriba des de França, la qual cosa explica que la primera temptativa es fes a través de Girona i que la seva presència sigui major a Catalunya que en altres comunitats. Però, ara que han validat que el públic està interessat en el seu producte i que la cadena té capacitat de creixement, ja treballen per obrir mínim dues plataformes logístiques: la primera probablement a Madrid o València (per facilitar-se el creixement en el territori) i, després, una altra a Catalunya.

“El que tenim clar és que hi haurà més d'un magatzem al país”, assegura el director de Real Estate d'Action a Espanya, David Blanquer. I que continuaran creixent tant a través de comunitats autònomes on encara no estan, com dins de Catalunya, la comunitat on tenen més presència. “Barcelona ciutat és un segon punt de desenvolupament en el futur, quan tinguem un magatzem regulador i puguem fer els treballs de logística amb un camió adaptat per a una ciutat com aquesta”, explica el directiu.

Perquè part del que explica que la cadena pugui vendre els seus productes a tan baix preu és, entre altres coses, l'elecció de locals situats en segona línia, la qual cosa abarateix la quantitat que la companyia ha d'invertir en el lloguer i altres despeses immobiliàries. Tenen presència, per exemple, a Figueres, l'Hospitalet de Llobregat, Sabadell, Terrassa, Premià de Mar… També juguen el seu paper el control de costos logístics, o que part dels productes es fabriquin a la Xina. A més, per descomptat, del poder de compra majorista que els dona una xarxa de 2.380 botigues a tota Europa.

Capacitat de compra

“El nostre assortiment és pràcticament el mateix a totes les botigues d'Europa, els productes són articles generalistes que funcionen tant a Alemanya o França com a Espanya, i això et dona un poder de compra molt important”, explica Blanquer. Action ven parament de la llar, productes de neteja, joguines, bricolatge, roba interior, roba d'esport… “El nostre fet més diferencial és que setmanalment fem una renovació de 150 referències: cada setmana introduïm al nostre assortiment 150 referències, i amb això aconseguim no ser el típic basar on l'oferta sempre és la mateixa”, apunta aquest portaveu. 

De moment, l'enfocament està donant els seus fruits (“Està funcionant molt bé –precisa Blanquer–, el boca a boca funciona, obrim botigues i aquestes van aconseguint els seus objectius”).

“El nostre tipus de concepte funciona molt bé en situacions com la que estem vivint, perquè la gent perd el ‘tarannà’ que el que és car, té qualitat i el que no, no: això, entre tots [els actors que operen en el mercat del ‘low cost’] l'estem trencant”, conclou.