En aquest nou episodi Eduard Batlle conversa amb Sara Arbós, CEO de Bellapart, una empresa amb seu a les Preses dedicada al sector de l’enginyeria, disseny, fabricació i construcció de solucions arquitectòniques innovadores i complexes i té clients de prestigi com Apple i Dolce & Gabbana, entre molts altres. La companyia, que es troba en la quarta generació i està a punt de fer 75 anys, va rebre el juny passat el Premi Pime de l'Any 2023, que entreguen la Cambra de Comerç d'Espanya i el Banc Santander. Segons Arbós, l'èxit d'aquesta trajectòria radica en "la virtut d'aquesta empresa és que cada generació se l'ha fet seva i que per això hem perdurat al llarg dels anys".

Amb la seva entrada a la direcció i com a quarta generació, Sara Arbós afronta el seu lideratge amb el respecte per l'equip, saber-se adaptar als canvis després dels efectes de la pandèmia en els mercats internacionals i el mèrit dels seus predecessors: "A l'espatlla de gegants, com va dir Newton”. Aquesta adaptació creu que essencial en un mercat “més evolutiu que mai i que és completament volàtil”.

Bellapart és una empresa que basa la seva línia de negoci en la internacionalització. Així ho demostra les seves vendes, el 93% de les quals prové de l'estranger. Per aquest motiu, Arbós valora que la distinció rebuda el juny va fer molta il·lusió a l'empresa i suposa "que, des de fora, ens reconeguessin l'esforç intern dels darrers dos, tres anys arran del canvi que vam començar fa cinc anys, que amb la Covid-19 es va accelerar.  El premi ens esperona i ens dona més força per continuar endavant", destaca Arbós, que admet que els costa treballar en el mercat local tot i que els il·lusiona fer-ho. "La internacionalització va començar amb la crisi tan gran del 2009. Abans era més del 80% aquí i un 15% a fora", exposa Arbós. La seva entrada al mercat internacional va obligar Bellapart a tenir delegacions a l’exterior. L’empresa compta amb delegacions comercials als Estats Units, Anglaterra i França i té una plantilla de 70 treballadors. Tot i la magnitud, vol funcionar amb la mentalitat d'startup i sempre té al cap l'aposta pel territori.

En el seu sector, Bellapart elabora projectes a la carta per a clients de prestigi i per exemple ha creat estructures per a icones mundials com la Torre Eiffel de París. "Si pugeu al primer pis, el terra i la barana són de vidre, són nostres!”, emfatitza Arbós.