Sara Arbós: "La virtud de Bellapart és que cada generació se l'ha fet seva"

En aquest nou episodi Eduard Batlle conversa amb Sara Arbós, CEO de Bellapart, que repassa la trajectòria de l'empresa d'enginyeria que treballa per a companyies de renom com Apple i Dolce & Gabbana

La CEO de Bellapart, Sara Arbós, a les oficines de l'empresa.

La CEO de Bellapart, Sara Arbós, a les oficines de l'empresa. / Bellapart

Redacció

En aquest nou episodi Eduard Batlle conversa amb Sara Arbós, CEO de Bellapart, una empresa amb seu a les Preses dedicada al sector de l’enginyeria, disseny, fabricació i construcció de solucions arquitectòniques innovadores i complexes i té clients de prestigi com Apple i Dolce & Gabbana, entre molts altres. La companyia, que es troba en la quarta generació i està a punt de fer 75 anys, va rebre el juny passat el Premi Pime de l'Any 2023, que entreguen la Cambra de Comerç d'Espanya i el Banc Santander. Segons Arbós, l'èxit d'aquesta trajectòria radica en "la virtut d'aquesta empresa és que cada generació se l'ha fet seva i que per això hem perdurat al llarg dels anys".

Amb la seva entrada a la direcció i com a quarta generació, Sara Arbós afronta el seu lideratge amb el respecte per l'equip, saber-se adaptar als canvis després dels efectes de la pandèmia en els mercats internacionals i el mèrit dels seus predecessors: "A l'espatlla de gegants, com va dir Newton”. Aquesta adaptació creu que essencial en un mercat “més evolutiu que mai i que és completament volàtil”.

Bellapart és una empresa que basa la seva línia de negoci en la internacionalització. Així ho demostra les seves vendes, el 93% de les quals prové de l'estranger. Per aquest motiu, Arbós valora que la distinció rebuda el juny va fer molta il·lusió a l'empresa i suposa "que, des de fora, ens reconeguessin l'esforç intern dels darrers dos, tres anys arran del canvi que vam començar fa cinc anys, que amb la Covid-19 es va accelerar.  El premi ens esperona i ens dona més força per continuar endavant", destaca Arbós, que admet que els costa treballar en el mercat local tot i que els il·lusiona fer-ho. "La internacionalització va començar amb la crisi tan gran del 2009. Abans era més del 80% aquí i un 15% a fora", exposa Arbós. La seva entrada al mercat internacional va obligar Bellapart a tenir delegacions a l’exterior. L’empresa compta amb delegacions comercials als Estats Units, Anglaterra i França i té una plantilla de 70 treballadors. Tot i la magnitud, vol funcionar amb la mentalitat d'startup i sempre té al cap l'aposta pel territori.

En el seu sector, Bellapart elabora projectes a la carta per a clients de prestigi i per exemple ha creat estructures per a icones mundials com la Torre Eiffel de París. "Si pugeu al primer pis, el terra i la barana són de vidre, són nostres!”, emfatitza Arbós.