L’empresa automobilística gironina Rieju, amb seu a Figueres, canviarà el seu centre d’activitat. La companyia deixarà el seu actual centre de fabricació a la capital de l’Alt Empordà i diversos magatzems que té per la zona per marxar a Vilamalla, segons va avançar el diari Expansión.

Rieju preveu concentrar tota la seva activitat productiva i logística a una nova planta situada a Vilamalla. Aquestes noves instal·lacions s’ubicaran en uns terrenys de 90.000 metres quadrats que l’empresa gironina va comprar l’any 2007 i que fins al moment no tenien cap ús. «Aquest és un projecte a quatre o cinc anys vista. Encara no hem començat la construcció de les instal·lacions, estem fent tràmits administratius, però esperem poder iniciar les primeres accions de les obres a principis d’aquest pròxim any», detalla Jordi Riera, CEO de Rieju, en declaracions a Diari de Girona. 

El traslladat de la firma a les noves instal·lacions està pendent de la resolució de la segona convocatòria dels Projectes Estratègics per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) del Vehicle Elèctric i Connectat (VEC). Segons Jordi Riera, a finals d’aquest mateix mes haurien de tenir novetats sobre aquestes ajudes. Rieju espera rebre un préstec que permeti a la companyia poder accelerar els terminis de la mudança.

Més motos elèctriques

Les instal·lacions de Vilamalla estaran enfocades a la producció de motos elèctriques i tindran entre tres i cinc línies de muntatge. Actualment, entre el 10% i el 15% de la producció de la companyia correspon a models elèctrics, malgrat que l’empresa té com a objectiu créixer dins d’aquest mercat. El CEO de Rieju ja explicava al desembre de l’any passat, en declaracions a aquest diari, que un dels reptes de la companyia era adaptar el seu producte al mercat elèctric. Tanmateix, Riera assegurava, en aquell moment, que «encara és un mercat molt residual» i afirmava que «cal una adaptació de les infraestructures per acabar d’implementar l’ús d’aquest tipus de vehicles».

Rieju va tancar l’exercici del 2022 facturant més de 60 milions d’euros i produint més de 20.000 motos, una xifra rècord dins de la companyia, que fins aquell moment situava a l’any 2006 la seva xifra màxima amb 19.000 motos produïdes. Actualment, la companyia automobilística gironina compta amb una plantilla d’uns 150 treballadors.