Ryanair reobrirà una base a Girona que suposarà una inversió de 190 milions

Indirectament, donarà feina a un miler de treballadors i a 45 de manera directa 

Durant la temporada d’hivern mantindrà els dos avions que ja tenia a l’estiu i incorporarà noves rutes a Marràqueix, Brussel·les, Düsseldorf, Birmingham i Belfast

Avió de Ryanair

Avió de Ryanair / Daniel Karmann/dpa - Arxiu

ACN

Ryanair encetarà la temporada d’hivern a l’aeroport de Girona amb la reobertura d’una nova base que suposarà una inversió de 190 milions d’euros i la creació d’un miler de llocs de treball, tot i que només 45 seran llocs de feina directes. Una novetat que ha avançat Elena Cabrera, gerent de país de Ryanair a Espanya, Portugal, França i Marroc, en una roda de premsa celebrada avui a la seu de la Diputació de Girona on també han participat Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme, Laia Cañigueral, delegada del Govern de la Generalitat a Girona i Jaume Fàbrega, president de la Cambra de Comerç de Girona. 

Aquest 2023 es compleixen 21 anys des que Ryanair va aterrar a l'estat espanyol. Va ser un vol entre Girona i Frankfurt i amb aquesta connexió la companyia irlandesa entrava en el mercat català i espanyol amb una forta aposta per operar des de la terminal gironina. Ara, aquest hivern l'aerolínia vol recuperar el seu compromís amb l'aeroport gironí i per això reactiva la base durant l'hivern amb dos avions. Feia dos anys que Ryanair només deixava un avió de base els mesos d'estiu a Girona, durant l'hivern la programació es reduïa notablement i això implicava treure les naus de les pistes de Vilobí d'Onyar. Ara mantindrà els dos avions que ja tenia a l'estiu i els allargarà tota la temporada d'hivern.

5 noves rutes

De l’1 de novembre fins al 30 de març, durant la temporada d’hivern, el grup multinacional d’aerolínies també preveu incorporar cinc rutes internacionals noves a Marràqueix, Brussel·les, Düsseldorf, Birmingham i Belfast que s’afegiran a les ja existents Londres, Pisa, Cracòvia i Baden-Württemberg. De les 9 rutes, Pisa, Baden-Württemberg i la recentment incorporada Düsseldorf tindran sis freqüències setmanals, mentre que la resta de destinacions tindran 4 vols a la setmana. Una suma que fa ascendir la xifra fins a les 42 freqüències setmanals i que representa, segons ha afirmat la responsable de l'aerolínia a l'Estat, un augment del 70% respecte de la darrera temporada d’hivern que disposava de 10 freqüències setmanals. 

Un increment de l’activitat i del nombre de rutes que no és casualitat. Segons ha explicat Cabrera, Ryanair ha apostat per Girona i «prova d’això és que l’activitat de l’aeroport de Girona incrementarà un 70%, mentre que la mitjana espanyola de creixement de l’empresa és del 15%». Els motius de l’aposta, segons ha detallat són «el potencial de les infraestructures de la terminal i les connexions que té la ciutat» que des de la companyia volen aprofitar «per fer créixer el seu mercat internacional». En últim lloc, també ha volgut remarcar que prova d’aquest compromís amb la ciutat és que, per primera vegada, s’anuncien a Girona les previsions de la companyia a tot Catalunya.

Grans expectatives

Un anunci que han celebrat els representants de la Generalitat, la Diputació de Girona i la Cambra de Comerç de Girona. Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme, ha afirmat que és un pas endavant perquè «els gironins comencin a mirar l’aeroport de Girona, ja que tan sols un 5% el fan servir». Noguer també ha revindicat la terminal de Vilobí com «un aeroport de primera que té la infraestructura i els serveis necessaris i compleix amb totes les expectatives que qualsevol companyia voldria tenir».

Laia Cañigueral, delegada del Govern de la Generalitat a Girona, també s'ha sumat a les paraules de Noguer i va destacar la importància de l’aeroport com un agent “clau” per l’economia gironina. La delegada de la Generalitat ha posat sobre la taula que la terminal «és una estructura clau pel creixement de totes les comarques i que no només beneficia al turisme, sinó també a tota l’economia» i que cal «aprofitar tot el seu potencial per facilitar les exportacions de les empreses gironines cap a altres països».

 Per la seva banda, Jaume Fàbrega, president de la Cambra de Comerç de Girona, ha destacat que la relació entre la companyia i l’aeroport és una relació «consolidada» de més de vint anys i ha recordat que «apostar per Girona és una aposta segura perquè les comarques gironines envien constantment a persones a l’estranger».

A espera del concurs

A part de les novetats anunciades de cara a la temporada d’hivern, també es s'ha posat sobre la taula el nou model de governança de l’aeroport en què treballen conjuntament la Generalitat, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i la Cambra de Comerç. Sobre aquesta qüestió, Noguer ha avançat que s’està treballant per convocar el concurs de promoció de l’aeroport que està previst que es pugui desencallar entre novembre i desembre, i per tant, pugui arrencar el 2024 amb una empresa contractada que es dediqui a promocionar i apropar la terminar gironina entre les aerolínies. Fins que això no es posi en marxa, Noguer ha afirmat que, de moment, «no hi h cap companyia que rebi incentius per fer-ho» i per això valora que «l’aposta de Ryanair arriba abans de que s’hagi convocat el concurs».