El Pavelló de Convencions de la Casa de Campo de Madrid va ser el lloc triat per celebrar el Mastercard Innovation Forum Espanya 2023, esdeveniment insígnia de l’empresa tecnològica global en el sector dels pagaments. En aquesta edició es van abordar, entre moltes altres qüestions, les tendències que marcaran i revolucionaran el futur econòmic i empresarial.

L’encarregada d’obrir el fòrum i donar la benvinguda als assistents va ser Paloma Real, directora general de Mastercard Espanya, que va recordar la importància d’aquest esdeveniment anual que se celebra “amb l’objectiu d’impulsar la innovació i la transformació digital”. A més a més, va posar èmfasi en el fet que el lema d’aquest any Step into the Nex Economy anima Mastercard a “abraçar els desafiaments i oportunitats que s’acosten”, però sempre tenint en compte que la nova economia ha de ser sostenible i inclusiva “perquè tothom prosperi”.

Després de les paraules de la directora general va arribar el torn d’analitzar com es troba l’economia espanyola a ulls del consumidor i aquest 2023 es caracteritza per un context econòmic sense precedents a causa, sobretot, de la inflació i de la inestabilitat geopolítica.

La importància de la sostenibilitat

Respecte al futur dels pagaments cap en la Pròxima Economia, Tom Harris (vicepresident sènior, Líder de Transformació Empresarial Digital de Mastercard) va posar en valor la importància de la sostenibilitat i va confirmar que l’evolució de la tecnologia blockchain, la seguretat i la intel·ligència artificial marcaran els pròxims anys.

El Mastercard Innovation Forum Espanya 2023 també s’ha centrat en com evolucionaran els models de treball gràcies a la intervenció de Jennifer Rademaker, Chief Future of Work Office de Mastercard i Paloma Real, que van mantenir un interessant diàleg sobre aquestes noves formes de treball en què la clau està en “l’optimització i personalització”, tal com va exposar Rademaker.

Després d’un descans de mitja hora, es van reprendre les ponències i li va tocar el torn a un nombrós grup de professionals que van analitzar els èxits, reptes i oportunitats que té Espanya davant la digitalització i la innovació. Natalia Escobedo, directora de Sector Públic de Microsoft; Jean-Francois Cases, Vice-Chairman i vicepresident d’Amadeus; Carlos Tejedor, director de l’Administració General de l’Estat de Telefónica, i Daniel Nieto, vicepresident de Sector Públic per a Mastercard Espanya i Portugal, van coincidir a assenyalar que les noves tecnologies són un aliat fonamental per a sectors com el Turisme.

Un futur més accessible

La IA no podia faltar en aquest fòrum i, per parlar tant d’ella com del Chat GPT i el que no poden fer encara, Anders Indset, més conegut com The business phylosopher, va explicar als participants que “per crear un capitalisme humanitzat hem d’invertir en tecnologia que serveixi per solucionar els problemes”. A més a més, va incidir en la necessitat de “crear productes que facin del món un lloc millor”.

L’encarregat de posar el colofó a aquesta jornada va ser Toni Nadal, director Tècnic Esportiu de la Rafa Nadal Academy, que va centrar la seva intervenció en els factors indispensables per assolir l’èxit en qualsevol àmbit, no només en l’esportiu. Tal com va assegurar “hem de ser valents per afrontar la realitat i transformar-la” i, per fer-ho, “la dedicació i les ganes resulten fonamentals”.