Mercadona ha invertit en 6 anys més de 70 milions a les seves botigues de Girona

La companyia ha reformat 21 dels seus establiments a la província per fer-los més eficients

Exterior del supermercat Mercadona a Ripoll després de les millores energètiques implementades.

Exterior del supermercat Mercadona a Ripoll després de les millores energètiques implementades. / DdG

DdG

La companyia de supermercats Mercadona ha invertit un total de 70,7 milions d’euros a ampliar i millorar la seva xarxa de botigues des de l’any 2017 fins a finals d’aquest any. La cadena explica que el seu objectiu és «continuar avançant en la implantació del nou model de botiga eficient, que permet reduir fins a un 40% el consum energètic d’una botiga tradicional». 

La mercantil va implantar el nou model de botiga a les comarques de Girona amb la reforma del supermercat ubicat a Sant Feliu de Guíxols. Des de l’any 2017 fins ara, ha reformat 18 supermercats i n’ha obert 3 de nous (tots 3 són supermercats que han reemplaçat els ja existents que no s’adaptaven als estàndards de qualitat que requereix el nou model, com per exemple el que està ubicat a la Platera de Blanes que ha substituït els altres dos que hi havia anteriorment).

Pel que fa a les reformes, a banda del supermercat situat a Sant Feliu, també s’han reformat els que hi ha a Figueres (2), Palafrugell, Cassà de la Selva, Palamós, Lloret de Mar, l’Escala, Castelló d’Empúries, Santa Coloma de Farners, Banyoles, Castell-Platja d’Aro, Salt, Olot i tres de la ciutat de Girona.

Durant el mes de novembre la cadena ha reobert l’establiment ubicat a la Devesa del Pla al municipi de Ripoll, després d’una reforma integral que ha suposat una inversió de 2,5 milions d’euros. Hi han participat 40 proveïdors d’obra que han donat feina a més de 90 persones durant la fase de la reforma. Amb aquesta obertura, ja són 21 els supermercats que tenen el nou model eficient a la demarcació, d’un total de 28.

El nou model de botiga eficient disposa de xarcuteria amb pernil al tall i envasat, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, un servei de suc de taronja acabat d’esprémer, especialitats de sushi, i una secció de forn amb màquina per tallar el pa i pastisseria refrigerada, entre altres novetats.

Estalvi energètic del 40%

Més enllà de les millores en el disseny i en l’oferta alimentària, també s’ha tingut en compte l’aspecte mediambiental. La companyia detalla que les noves instal·lacions permeten un estalvi del 40% del consum energètic comparat amb el model tradicional, amb la millora de l’aïllament tèrmic i acústic, així com la utilització de congeladors més eficients. També s’ha instal·lat un sistema d’il·luminació LED automatitzat que es regula segons els moments del dia. 

A més, aquestes noves botigues eficients estan completament connectades tecnològicament mitjançant la integració d’una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb què es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, de manera que es facilita l’autogestió de cada supermercat i s’agilitzen els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, hi ha, entre altres, la línia de caixes, les balances o l’ús de tauletes que substitueixen el paper per fer gestions administratives.