Alannia prepara el seu desembarcament a la Costa Brava amb un complex a Tossa de Mar

La cadena participada pel Grup Marjal i Corpfin invertirà 20 milions d’euros en el projecte. Serà el seu sisè establiment després dels que ja té a les províncies d’Alacant i Tarragona

El conseller delegat de Grup Marjal, Sergio Gómez.

El conseller delegat de Grup Marjal, Sergio Gómez. / Antonio Amorós

David Navarro

Alannia, la cadena turística participada pel Grup Marjal i el fons espanyol Corpfin, fa un nou pas en la seva expansió pel litoral mediterrani i ho fa en una de les destinacions de referència del turisme de càmping: la Costa Brava. En concret, la companyia amb seu a Guardamar prepara l’obertura d’un nou complex a Tossa de Mar, una petita localitat a mig camí entre Lloret i Sant Feliu de Guíxols, coneguda pel característic nucli antic i els espectaculars paratges naturals i penya-segats.

Aquest serà el sisè complex de la cadena, després dels que té a la província d’Alacant -a Guardamar i Crevillent- i els que ha adquirit els últims anys a Tarragona, en concret a Salou, els Prats i l’Hospitalet de l’Infant.

Igual que amb aquests darrers, els plans de la cadena passen per prendre el control d’un càmping ja existent -el nom del qual no ha volgut revelar- per reformar les seves instal·lacions i adequar-lo als seus estàndards, amb àmplies zones d’oci aquàtic, vegetació, gastronomia i la construcció d’una zona de cabanes de fusta que complementi el lloguer de parcel·les. En total, es preveu que el complex disposi d’entre 400 i 500 places d’allotjament, segons confirmen des de la companyia.

El projecte ja està en fase de tramitació, amb l’objectiu que l’establiment renovat pugui obrir les portes de cara a l’estiu del 2025, després d’una inversió d’uns 20 milions d’euros. Com és habitual en aquests casos, el grup ha creat una societat específica per gestionar el projecte sota el nom d’Alannia Tossa de Mar SL, tal com es reflectia al Butlletí Oficial del Registre Mercantil de fa uns dies.

Des de la firma no amaguen la seva satisfacció davant d’aquest nou projecte, que els permet posicionar-se en un nou mercat geogràfic. «La Costa Brava és una destinació referent de càmping per a les famílies europees i nacionals. Els millors establiments hi són, juntament amb la Costa Daurada i la Costa Blanca», assenyala el conseller delegat de Grup Marjal i responsable de la seva divisió turística, Sergio Gómez. O, en altres paraules, la firma aconsegueix així presència a les tres destinacions amb més pes d’aquesta modalitat turística.

El projecte forma part dels plans d’expansió d’Alannia, que també cerca nous emplaçaments a la costa andalusa. En concret, ja està analitzant diverses oportunitats a Màlaga, Almeria i Cadis, entre altres possibles destins. La cadena va finalitzar l’any passat amb una facturació de 27,5 milions d’euros, després de créixer un 54% respecte a les xifres del 2021, fet que li va permetre tancar l’exercici amb un resultat consolidat net d’1,3 milions d’euros, segons els darrers comptes.

Trajectòria

L’origen de la cadena es remunta a l’any 1997, quan el Grup Marjal, fins aleshores dedicat principalment a la tasca de la promoció immobiliària, va decidir construir el primer complex a la localitat de Guardamar, per diversificar la seva activitat. El 2011 arribaria Alannia Costa Blanca, un complex construït des de zero a la localitat de Crevillent.

Va ser el 2018 quan l’empresa participada per les famílies Fur i Gómez va decidir donar entrada a l’accionariat de la seva divisió turística al fons espanyol Corpfin, amb la intenció d’expandir la seva activitat. Fruit d’aquesta unió la cadena va incorporar els anys següents tres establiments a la província de Tarragona, als quals aviat se sumarà el nou complex situat al municipi de Tossa de Mar.