Josep Casas: "No pensàvem que arribaríem tan lluny amb Naturitas"

El creador de Naturitas valora l'èxit d'aquesta marca, que aquest any preveu facturar uns 100 milions d'euros

Afronta ara el repte de dues noves 'star ups': Food for Joe i Europistachios, que vol ser el primer productor europeu de festucs

Escolta tots els capítols de Girona Valley

Josep Casas.

Josep Casas. / Girona Valley

Redacció

L’emprenedor manresà Josep Casas, CEO de Food for Joe i Europistachios, és el protagonista del capítol 24 de Girona Valley, el podcast de Diari de Girona i l’agència de comunicació digital La Factoria dedicat a les idees, la innovació, el talent i l’empresa a la demarcació de Girona. Casas és un referent a Catalunya en emprenedoria i el seu èxit va arribar quan va crear la «start up» Naturitas a l’any 2014, juntament amb Esteban Humet, i que cinc anys després, va aconseguir vendre al grup Uriach. Actualment, Naturitas factura gairebé 100 milions d’euros i gestiona l’entrega de més de 10.000 paquets per dia. Ara, Casas està centrat en dues noves «start up»: Food for Joe i Europistachios. Inquiet, hàbil, apassionat i un emprenedor nat, que ja se sent un enamorat de Girona.

«No m’esperava l’èxit de Naturitas. Ens va sorprendre gratament perquè no pensàvem que arribaríem tan lluny», comença admetent aquest emprenedor manresà, que ara resideix a Girona, on s’hi sent molt a gust amb la família. Però Naturitas ja és història per aquest jove emprenedor que, amb la venda, ja té noves idees com el menjar saludable per gossos i gats i la venda dels fruits secs com el pistatxo.

Europistachios va començar fa quatre anys. «La visió és molt ambiciosa perquè volem acabar sent el productor del 50% dels pistatxos que es facin a Europa. Tenim ara només 1.000 hectàrees en sis províncies» però el repte és créixer ràpidament. I l’objectiu és «vendre el pistatxo perquè 9 de cada 10 pistatxos que mengem a Europa venen de Califòrnia o de l’Iran», exposa Casas, que té la visió d’apostar per l’alimentació ecològica. «Amb el ‘big data’ de Naturitas vam veure que la gent cada vegada consumia més fruits secs perquè vol més proteïna vegetal i menys animal. I com que la gent cada vegada té més problemes de diabetis, que és un 14% de la població, els recomanen menjar fruits secs perquè com el pistatxo perquè tenen un índex glaucèmic molt baix, que fa que el pic d’insulina el tinguis molt més tard. I el pistatxo és dels millors».

Receptes per a gossos

I en relació amb la segona «start up» que impulsa, Food for Joe, està ideada després d’observar que cada vegada les persones tenim més animals de companyia i siguin com un més de la família. Per això, «hem elaborat unes receptes per a gossos i gats que fa que mengin productes molt més elaborats». Amb el repte, que la seva alimentació «sigui com la nostra. Productes fets a baixes temperatures, on els nutrients no han patit un estrès com passa amb el menjar sec. Per això, «les nostres receptes estan elaborades i no es basen en el pinso. Si les persones no mengem pinso perquè ho han de fer els nostres gats o gossos?», destaca Josep Casas.

Dos projectes innovadors, pensats en l’alimentació, i que s’han basat en l’èxit de Naturitas. Té nous reptes i ganes de posar en valor Girona pel seu potencial en alimentació i restauració com a referent a l’Estat. El concepte «Food tech» «per explotar» i gràcies també a «l’esperit emprenedor» del territori.