Frit Ravich creix un 15% el 2023 i s'enfila a la xifra récord de 302 milions d'euros de facturació

L'empresa gironina ha incorporat un centenar de treballadors i preveu contractar-ne 80 més aquest any

La seu de Frit Ravich a Maçanet de la Selva.

La seu de Frit Ravich a Maçanet de la Selva. / DdG

ACN

L'empresa gironina Frit Ravich ha crescut aquest 2023 un 15% i ha arribat a una facturació de 302 milions d'euros. Es tracta d'una xifra récord i que s'explica pel desenvolupament dels canals Alimentació, Impuls, Hoteleria i Exportació, a més de l'ampliació en la cartera de clients. Unes bones xifres que s'han traduït en la contractació d'un centenar de treballadors més a l'empresa durant el 2023 i que tindrà continuïtat aquest any amb la incorporació de 80 professionals més. La companyia especialitzada en l'snack tanca d'aquesta manera un 2023 que ha estat de récord, coincidint amb el 60 aniversari de l'empresa que ja compta amb 1.100 treballadors repartits entre la seu de Maçanet de la Selva i les 38 delegacions que té.

Des de Frit Racich destaquen la importància que ha tingut la innovació. En aquest sentit, l'empresa gironina destaca els 5,4 milions d'euros d’inversió que han fet en creació de nous productes i augment de la seva capacitat tecnològica. En l'àmbit productiu, s'ha ampliat la línia de crispeteres. Es tracta d’un projecte engegat aquest 2023 i que s'espera que estgui a punt a meitats del 2024. En aquest sentit, la companyia remarca que Top Corn "s’ha consolidat com a marca de referència", amb una quota de mercat del 39%. A més, també s’han fet millores a les línies de fruits secs i patates fregides.

Pel que fa a productes, Frit Ravich ha tancat 2023 amb 1.000 referències en el seu catàleg propi. Aquest 2023 ha servit perquè per impulsar productes com Cocteleo Xtrem, una nova referència de la família Cocteleo amb sabors picants dirigits principalment al consumidor jove.

Respecte a l'organització destaca la implementació de noves metodologies de treball per projectes amb equips transversals que permeten desenvolupar accions amb impacte al global de la companyia. A banda, també s'ha impulsat un programa d'intraprenedoria en el que els professionals treballen per detectar tendències i avançar-se a les necessitats dels consumidors i clients.

Més personal

La companyia ha tancat l’any amb un equip de 1.100 professionals, repartits entre la seu central, on es troben la planta logística i de producció, així com entre les 38 delegacions comercials. Durant 2023, s'hi van incorporar més de 100 persones i està previst que una vuitantena més s'hi afegaixin durant el 2024. A més, des de Frit Ravich destaquen els processos de vacants internes per tal de "promoure el talent".

Sostenibilitat

Un altre dels aspectes que destaquen des de Frit Ravich és el compromís per la sostenibilitat i l'energia verda. En aquest sentit, l’empresa recorda que aquest 2023 s'ha fet la cobertura total del sostre de les instal·lacions a Maçanet de la Selva, amb 32.000m2 de plaques solars.

A banda, també s’ha dut a terme el Pla Re-powering, que ha consistit en un canvi per plaques més potents, de 540W. Una altra de les mesures en matèria d’energia verda és l’augment de flota amb etiqueta ambiental ECO, així com l’ampliació dels vehicles impulsats per GLP. Gràcies a aquest canvi, la companyia ha reduït la seva emissió de CO2 en 12 tones.