Anna Fàbregas: "La tecnologia del futur encara no la coneixem"

La gerent i propietària de Camps Motor, reflexiona sobre la transició energètica del món dels vehicles i els canvis en la mobilitat en ciutats com Girona

L'aposta per l'Uni Girona i el Festival Neu! és "per fer marca Girona" i donar suport a l'esport femení i la música emergent

Escolta tots els capítols de Girona Valley

Anna Fàbregas.

Anna Fàbregas. / Girona Valley

Redacció

L'empresària gironina Anna Fàbregas, gerent i propietària de Camps Motor (Fornells de la Selva), és la protagonista del capítol 28 de Girona Valley, el podcast de Diari de Girona i l'agència de comunicació digital La Factoria dedicat a les idees, la innovació, el talent i l'empresa a la demarcació de Girona. Fàbregas valora el moment de canvi en què es troba el motor per la transició ecològica i les dificultats d'aplicar les grans mesures a petita escala. Fabricants, concessionaris, ciutats i propietaris de cotxes s'hauran d'anar acostumant a cada vegada més a canvis per adaptar-se a les normatives: més zones destinades als vianants a les ciutats, més vehicles elèctrics i més controls de la velocitat.

"Ens trobem en un moment molt divers i amb molta confusió al mercat. Per això, la gent va despistada", comença reflexionant l'empresària gironina amb relació als canvis que afronta el món del motor a escala global i local. Fàbregas, referent com a dona del sector gironí de l'automoció, admet que cal oferir als clients diverses opcions per conquistar els consumidors i satisfer les seves necessitats. "S'estan implementant unes polítiques potser un punt dràstiques i amb el que compten no podem arribar a assolir-les totes i hem de treballar amb el que tenim". Una transició energètica esperada per preservar el medi ambient i que els canvis comencem per "oferir vehicles més eficients i amb noves tecnologies, però jo sempre dic que la tecnologia del que serà el futur encara no la coneixem."

Nissan és una de les marques japoneses que ven Camps Motor i la seva propietària destaca de la seva cultura empresarial "la cura que vol tenir dels clients. Nissan sempre busca l'excel·lència per satisfer les necessitats dels clients, tant en turismes com en vehicle comercial". I en relació a l'altra marca japonesa que representa com és Izusu considera que ha estat "l'aliat perfecte per poder substituir el producte industrial que a Camps tant valorem i tant ens agrada treballar".

Anna Fàbregas, que lidera la tercera generació de Camps, li agrada molt implicar-se amb la societat gironina per fer marca Girona i per això ha donat suport a l'Uni Girona -la majoria de jugadores condueixen un cotxe Nissan- i també el festival de música emergent, que aposta pel talent, la música emergent com és el Neu!. "Des de l'inici, amb l'Uni, he vist que tenim una similitud en diferents aspectes i primer de tot hi ha un tema de gènere", argumenta l'empresària gironina que afegeix "que també hi ha un tema de dimensió. Som petits i mitjans i hem de buscar la vida. Per això, per a mi, té un encant especial i un repte brutal al davant." I en relació al Neu! valora que "l'aposta és perquè és un altre tema diferenciador, de mida mitjana i amb un gran camí al davant".

L'objectiu de tot concessionari, lògicament, és vendre cotxes però als clients també és molt important el servei de la postvenda, amb un bon servei de manteniment. I en aquest sentir, admet que "és una de les prioritats de Camps número u i és vital que estem a primer nivell per poder tenir cura del producte i aquest servei excel·lent", destaca la propietària, que té el suport del seu germà Josep com a soci del negoci. "El que més m'apassiona de la meva feina és la gent i m'apassiona gestionar el talent i estic molt orgullosa de l'equip que tenim i de motivar-los per aconseguir l'excel·lència en tots els àmbits".