La gironina Being Foods preveu multiplicar per 30 la seva facturació en dos anys

La companyia passarà de 5 a 21 productes al seu catàleg sota la marca Proasis i espera generar entre 1,5 i 2 milions d’euros durant aquest 2024

A més de gelats començarà a vendre iogurts, cereals per esmorzar, xocolates i formatges per a untar

Fernando Calpe, CEO, i Marc Castro, COO de Being Foods.

Fernando Calpe, CEO, i Marc Castro, COO de Being Foods. / Being Foods

Joel Lozano

Joel Lozano

Amb tan sols tres anys de trajectòria la gironina Being Foods creix -i preveu continuar fent-ho- a passos de gegant. La companyia d’alimentació, fundada el desembre del 2020, va començar a comercialitzar els seus productes sota la marca Proasis el 2022, amb tres gelats. Aquell primer any la firma va aconseguir facturar 50.000 euros. L’any passat va introduir dos nous sabors al seu catàleg i va ampliar a 850 els punts de venda on era present, així va aconseguir generar 10 vegades més que l’any anterior, 500.000 euros. Enguany preveu facturar entre 1,5 i 2 milions d’euros, entre 30 i 40 vegades més que el 2022.

L’empresa espera assolir aquestes xifres gràcies a l’augment de la seva presència als supermercats, ja és present a més de 1.000 punts de venda, i l’ampliació seu catàleg de productes. A més de gelats, Being Foods començarà a vendre durant aquest trimestre iogurts, cereals per esmorzar, xocolates i formatges per a untar. El llançament de tots aquests productes es farà oficial a finals del mes de març a la fira Alimentaria. La gironina passarà de cinc a 21 productes al seu catàleg.

«Passem de tenir una categoria estacional, com són els gelats per la campanya d’estiu, a tindre 16 productes més que s’han de vendre regularment tot l’any», assegura Fernando Calpe, CEO de Being Foods. «Això aporta que la marca sigui molt més coneguda, estarem a diferents punts d’un lineal del supermercat i qui conegui algun producte i el provi és més fàcil que ampliï a altres productes», afegeix.

Altres mercats

A més, l’empresa gironina treballa per ampliar la seva presència a l’estranger. Actualment, exporta els seus productes a una cadena belga, però les vendes a l’exterior tan sols suposen al voltant del 5% de la seva facturació. El seu CEO explica que tenen opcions d’entrar a mercats com Hong Kong o Singapur i a més estan estudiant diversos països europeus (Polònia, Alemanya, Portugal i Itàlia).

Catalunya i Madrid són els dos principals mercats de la companyia gironina dins d’Espanya. «El nostre client objectiu és un client de gran ciutat, de conveniència i que busca un producte diferenciat, però pensem que la tendència anirà creixent», exposa Fernando Calpe, que matisa que això no vol dir que no siguin presents a altres punts d’Espanya com Galícia, Canàries o Andalusia.

Equip de Being Foods.

Equip de Being Foods. / Being Foods

Saludable i bo

La companyia defineix els seus productes com a aliments amb «proteïnes i probiòtics sense renunciar al sabor». Aquest concepte i idea de marca va néixer arran de la pandèmia. «Trobàvem que donada la sensibilitat que s’havia generat després de la pandèmia el fet de cuidar-se en l’alimentació comportava que havies de renunciar al sabor i a un producte bo, de qualitat», explica Fernando Calpe. «Nosaltres busquem fer productes d’alimentació pel dia a dia que estiguin bons a nivell de sabor i que tingui com a principal valor saludable la proteïna i els probiòtics, però a més a més també altres valors com podria ser la font de fibra, per exemple», detalla.

Actualment, Being Foods està formada per cinc persones: el CEO, director d’operacions, director de màrqueting, director comercial i administració. «Treballem amb un model de poques persones i tota la resta ho subcontractem. Entenem que podem ser pocs molt coneixedors del que fem i molt àgils llavors anem a buscar especialistes quan ho necessitem», afirma Calpe. Els plans de Being Foods passen per consolidar les 21 referències que llançarà a 2024, arribant a les 25 en propers anys.

Subscriu-te per seguir llegint