Treballadors de llars d'infants rurals es planten contra la precarietat laboral

El sindicat CGT denuncia que després de set anys d’aplicació d’un pla pilot, el Departament d’Educació «no els ha reconegut l’experiència»

Alguns treballadors, aquesta tarda en la concentració a Girona.

Alguns treballadors, aquesta tarda en la concentració a Girona. / Marc Martí Font

Meritxell Comas

Meritxell Comas

Tècnics i tècniques especialistes en Educació Infantil (TEEI) s'han concentrat aquesta tarda a les portes dels Serveis Territorials d’Educació de Girona per a denunciar la «perversió» laboral que pateixen. 

El representant del sindicat CGT Ensenyament a Girona, Samuel Palacín, ha lamentat que el pla pilot impulsat pel Departament d’Educació el curs 2015-2016 per a garantir l’escolarització dels infants d’I1 i I2 de les zones rurals de Catalunya integrant-los a les escoles rurals ha estat un «èxit pel Departament d’Educació però un malson precaritzador per les treballadores». En aquest sentit, ha apuntat, les TEEIs «que fins aleshores treballaven a Infantil van passar a entomar el rol de tutores en l’etapa de llar d’infants assumint més responsabilitats de la que els pertocava i, alhora, cobrant menys».

El pla pilot va finalitzar el curs passat i va arribar la segona sorpresa: «El Departament d’Educació no els va reconèixer l’experiència d’aquests set anys perquè, tot i estar gestionat per la conselleria, estaven contractades pels ajuntaments», ha relatat Palacín, que ha denunciat la «inacció» de la conselleria. «I ara moltes s’han quedat sense feina». I és que, un cop les llars d’infants s’han integrat a les escoles rurals, les places s’han cobert amb TEEIs que estaven a la borsa del Departament d’Educació: «Com que no els ha comptat l’experiència, no tenien prou punts i altres persones els han passat per davant», ha assenyalat.

Una TEEI d’una escola rural de les comarques gironines, que prefereix mantenir l’anonimat, ha denunciat la «precarització» i la «infravaloració» de les treballadores: «Ja no és tant pel sou, sinó perquè no se’ns valora com a tutores tot i fer la mateixa feina i no ens donen les mateixes hores no lectives». A més, ha assegurat que «el canvi deixa entreveure moltes mancances a nivell d’organització i infraestructures» i ha lamentat que «l’administració no ha tingut en compte les característiques dels alumnes d’aquesta etapa, que no es poden adaptar al ritme de l’escola ordinària perquè tenen altres tempos i necessitats».

Subscriu-te per seguir llegint