Girona En Comú Podem planteja un pla de xoc en mobilitat per adaptar-se a la Llei de Canvi Climàtic

La formació garanteix l’execució d’una Zona de Baixes Emissions efectiva i la connexió mitjançant un tramvia dels projectes del tren-tram de la Costa Brava i el d’Olot-Banyoles-Girona

La cap de llista, Eugènia Pascual,  i el número quatre Alberto Martín, aquest matí al carrer Migdia.

La cap de llista, Eugènia Pascual, i el número quatre Alberto Martín, aquest matí al carrer Migdia. / Girona En Comú Podem

Redacció

Girona En Comú Podem proposa un pla  pla de xoc en mobilitat perquè Girona pugui complir amb la Llei de Canvi Climàtic i adaptar-se a les necessitats socials actuals. El grup creu que l'emergència climàtica té com a gran imperatiu el canvi de mobilitat en les ciutats del segle XXI. En aquest sentit, Girona no ha fet els deures i està encara concebuda amb una mirada del segle XX que prioritza el vehicle privat contaminant.

La cap de llista, Eugènia Pascual, explica que «la mobilitat és un problema a resoldre però és també un dret que cal garantir amb polítiques públiques». A més, considera que «millorar la qualitat de l’aire ha de constituir un pilar fonamental en l’agenda de totes les administracions públiques». L’aposta per la mobilitat justa, segura i sostenible és també «un pas endavant en l’equitat, la cohesió social i la sostenibilitat».

La primera proposta, segons la formació inajornable i urgent, és la creació d’una Zona de Baixes Emissions efectiva per poder fer front immediatament a les concentracions de NO2, que actualment tripliquen la quantitat recomanada per l’OMS. «La Zona de Baixes Emissions hauria d’estar activada, tal com estableix la Llei de Canvi Climàtic; cal un govern municipal que es prengui seriosament l’emergència climàtica i la salut de les persones», diu Pascual. Més enllà de la Zona de Baixes Emissions per Girona En Comú Podem és imprescindible integrar la mobilitat en la planificació urbanística i en propostes que enforteixin les alternatives al cotxe privat.

La segona proposta és convertir Girona en un nus de mobilitat sostenible. Per això Girona En Comú Podem vol connectar la ciutat amb els projectes tren-tram de la Costa Brava i el de Olot-Banyoles-Girona, i ho faria mitjançant un tramvia. Aquest nus permetria enllaçar la capital amb part de la província actualment amb greus carències en transport públic, i connectaria el territori mitjançant una gran xarxa de transport públic sostenible i accessible.

Dins de la ciutat de Girona, el grup que encapçala Eugènia Pascual pacificarà els entorns escolars reduint el trànsit rodat i convertirà en només per a vianants carrers d’arreu de la ciutat, com per exemple els carrers Migdia i Joan Maragall fins a Emili Grahit. També electrificarà i ampliarà la xarxa de bus en freqüències i trajectes, de manera que connecti de forma eficient els barris entre sí. Girona En Comú Podem també ampliarà la xarxa de carril bici per fer-la arribar fins als municipis veïns de Salt, Sarrià, Sant Gregori, Vilablareix i Fornells, i treballarà per un servei metropolità de la Girocleta perquè la xarxa arribi a aquests municipis veïns.