Carns J.Bassó ha fet el salt a l'àrea de Barcelona on, al llarg d'aquest 2012, preveu inaugurar-hi tres carnisseries. El primer dels establiments ja ha obert les portes al barri de la Guineueta. A més, a la demarcació, la càrnia obrirà també una nova carnisseria a Figueres, cosa que permetrà incrementar fins a les onze la seva xarxa de botigues pròpia. Carns J.Bassó, amb seu al polígon de Taialà, ven actualment el 55% de la seva producció (carn fresca i precuinats) directament al consumidor i la resta, es destina al segment de l'hostaleria. En aquest sector, l'empresa compta amb una cartera de 300 clients. Fa tres anys, Bassó va ser pionera en vendre carn a través d'Internet.

Carns J.Bassó compta amb una nau de 17.000 metres quadrats al polígon de Taialà, des d'on surten totes les comandes. L'empresa ven tota mena de carn fresca (pollastre, ànec, oca, capons, xai, porc, vedella...), productes elaborats i també plats cuinats.

Actualment, el 55% de la tota la producció es destina a la xarxa de botigues, que es reparteixen entre Girona ciutat i l'Alt Empordà. En aquesta darrera comarca, la firma té carnisseries a Castelló d'Empúries i a Empuriabrava.

Pel que fa a Girona, Carns J.Bassó compta amb una botiga a la mateixa nau de Taialà i amb tres establiments repartits arreu de la ciutat. Aquests darrers, inaugurats els anys 2010 i 2011, tenen la peculiaritat de vendre els productes exclusivament per autoservei (és a dir, amb safates que el client agafa directament de la nevera).

Aquest 2012, per primer cop, la càrnia gironina ampliarà mercat i farà el salt fora de la demarcació. A més d'obrir una botiga a Figueres, Carns J.Bassó n'inaugurarà tres a l'àrea de Barcelona. La primera carnisseria ja ha obert les portes al barri de la Guineueta i, en els propers mesos, es muntaran les restants (una al carrer Navas de Tolosa i l'altra, al municipi de Santa Perpètua de Mogoda).

El gerent de la càrnia, Jordi Bassó, ha explicat que amb aquestes obertures comença "una nova etapa" dins l'estratègia d'expansió de l'empresa. "Després de consolidar el model de botigues d'autoservei a Girona, ara és hora d'obrir nous horitzons", concreta el gerent.

L'obertura d'aquests establiments suposarà incrementar la plantilla actual de Carns J.Bassó amb uns vint treballadors. Actualment, l'empresa gironina compta amb una plantilla de 42 treballadors.

El 45% de vendes, al sector de l'hostaleria

Carns J.Bassó destina el 45% de les vendes al sector de l'hostaleria. En aquest segment, on ven carn al major a hotels, bars i restaurants, l'empresa compta amb una cartera formada per 300 clients.

Tot i que el gerent no ha volgut desvetllar les xifres amb què l'any passat es va tancar l'exercici, sí que ha precisat que en els darrers tres anys s'han incrementat vendes, cosa que ha permès afrontar el pla d'expansió.

A més de les carnisseries i la venda al sector de l'hostaleria, Carns J. Bassó va inaugurar ara fa tres anys una botiga on-line, pionera a la demarcació. El web ofereix uns 200 productes i, com concreta Jordi Bassó, compta amb una mitjana d'entre 90 i 120 comandes mensuals.