La Farinera de Sant Lluís és una finca de 130 hectàrees dels afores de Pont de Molins on s’hi troba una antiga fàbrica modernista industrial de principis del segle XX. Actualment està habilitada per organitzar tot tipus d’esdeveniments i convencions empresarials, i a més els seus jardins són un lloc de pas de la Muga.

Què el fa decidir emprendre aquest nou projecte?

La família Costa tenim una empresa de moviments de terres i construcció d’obra civil i pública, Can Pipa, i fa cosa d’uns 6 anys vam començar a fer unes obres a la sortida de l’AP-7 a la zona de Pont de Molins direcció Barcelona.

Allí vam detectar una finca abandonada, una antiga farinera, i vam veure que tenia 130 hectàrees i que a més hi passava la Muga pel mig. Ens hi vam interessar i vam veure que va ser reformada fa 35 anys per fer-hi un hotel que finalment va quedar parat. Així que teníem un hotel per estrenar, i com que es tracta d’una finca molt espaiosa i amb un entorn idílic, vam decidir engegar aquest projecte i organitzar-hi tot tipus d’esdeveniments.

Quin tipus d’esdeveniments organitzen i a qui es dirigeixen?

Fem tot tipus de celebracions, des de casaments de gent d’arreu del món fins a esdeveniments de grans i petites empreses, presentacions de productes, sessions de networking, sopars de gala...

Quina capacitat total té la finca?

A l’interior de la finca poden arribar a haver-hi 250 persones, i a l’exterior hem organitzat esdeveniments de fins a 550 persones. Però hi ha poden arribar a cabre-hi entre 2.000 i 3.000 persones.

Hi ha algun sector en concret que sigui més asidu a les celebracions empresarials?

No, tenim gent de tots els àmbits: des del farmacèutic fins a empreses de moda o gestories. Empreses energètiques també han vingut a fer algun comitè de direcció. A la Farinera hem fet sessions de moda i de fotografia i fins i tot rodatges per anuncis.

Els esdeveniments d’empresa són cada vegada més freqüents?

Nosaltres estem treballant per atraure empreses a nivell nacional i internacional, i de fet sí que notem una tendència a l’alça d’empreses i també de casaments de gent d’arreu del món que venen a l’Empordà o a la Costa Brava a celebrar un dia especial. Companys del sector ens diuen el mateix.

De quins països reben més clientela estrangera?

Els més habituals fins ara han estat nordamericans, nordeuropeus (alemanys i suïssos) i russos. Ara estem treballant amb australians.

I pel que fa al mercat asiàtic?

Aquest encara no l’hem estudiat, tot i que vam tenir un casament d’una gent provinent d’Indonèsia. Però volem treballar-hi poc a poc, només portem 2 anys i ens queda molt camí per recòrrer.

Queda algun vestigi de l’antiga farinera?

Sí, recentment hem habilitat un petit museu on expliquem tota la seva història des del 1913, i del seu dia a dia. Ens agrada molt recuperar-la perquè era un lloc de referència de la zona i que per la seva magnitud tenia molta vida.

Quins són els reptes de futur de l’empresa pels propers anys?

El que més ens obsessiona és que cada esdeveniment surti a la perfecció, que la gent que vingui a casa estigui contenta i que tot surti tal i com s’esperava o millor. Un dels reptes també és treballar el món de l’empresa. No ens preocupa tant el que farem sinó el que estem fent ara, i volem que la gent que vingui vulgui repetir.

Com us ha ajudat BBVA en el procés de creació de l’empresa?

BBVA és el principal banc amb qui comptem per la gestió de les empreses de casa, i és amb qui operem. Sempre ens han ajudat molt i els estem molt agraïts per la confiança i el suport que sempre ens han donat.

Quines eines digitals de BBVA utilitzen en el seu dia a dia?

Utilitzem les seves aplicacions mòbil: BBVA Wallet, BBVA Net cash... Des que van començar a sortir treballem molt online i això ens facilita molt el dia a dia. Les App de BBVA són molt pràctiques a l’hora de fer gestions amb la pròpia entitat.