Es diu que hi va haver un temps en què un esquirol podia creuar Espanya saltant de branca en branca. De manera més recent, i potser igual d'exagerada, que una persona podia travessar el país d'oficina bancària en oficina bancària. Així d'extensa era la xarxa de serveis financers d'Espanya fins que la tecnologia va portar als nostres mòbils i ordinadors el que abans només es trobava darrere d'un taulell, ja fos per fer una transferència, gestionar un rebut, demanar un préstec, formalitzar una hipoteca o contractar qualsevol producte d'estalvi o inversió.

Prop de 50.000 oficines han tancat a Espanya en els últims deu anys, la qual cosa suposa que avui dia tinguem amb prou feines la meitat de sucursals físiques. Al mateix temps ha sorgit un nou model de banca digital, impulsat per entitats com EVO Banco, que fa servir tecnologia d'última generació per oferir un servei bancari complet, útil, senzill d'entendre i utilitzar, i tan pròxim que la banca de sempre.

Per a EVO, l'objectiu de les finances és facilitar la vida de la gent d'una manera innovadora, senzilla i transparent. Ho aconsegueix gràcies a una aplicació de banca mòbil que ha estat guardonada recentment com la millor d'Espanya en serveis financers. També, amb el primer assistent bancari del món que utilitza Intel·ligència Artificial a través de la veu, en castellà, per fer operacions, consultes avançades o afavorir la salut financera amb recomanacions personalitzades i intel·ligents.

La nova generació de banca que representa EVO uneix dues realitats. D'una banda, la capacitat de la banca tal com la coneixem per oferir un servei integral i de qualitat. I de l'altra, l'experiència digital dels nous jugadors ' fintech', que ofereixen solucions financeres molt concretes de manera tecnològica, àgil i barata.

La combinació eficaç del coneixement bancari amb la tecnologia ' fintech' ha situat EVO com el banc més innovador d'Europa el 2019 segons The World Finance, la qual cosa beneficia tot tipus d'usuaris amb experiències i serveis que abans estaven a l'abast de grans patrimonis o de persones amb alts coneixements financers o tecnològics.

És el cas de la inversió a través d'algorismes d'Intel·ligència Artificial, de guardioles digitals que ens permeten estalviar de manera automàtica i sense esforç, o de solucions en temps real cada vegada que necessitem geolocalitzar un caixer gratuït, enviar diners al telèfon mòbil d'un amic, saber que un rebut és més alt del normal o quan el nostre compte corrent arriba exhaurit a final de mes.

Però hi ha dues coses que no es poden digitalitzar. Les emocions i els diners físics. Les emocions són la base d'una relació de confiança. La mateixa confiança que porta una persona a triar un banc en lloc d'un altre. El tu a tu de la banca digital s'aconsegueix amb la integració de tots els canals de relació amb el client per entendre cada client com si fos únic. També, a disculpar-se quan el banc s'equivoca o a oferir una relació justa i equilibrada, sense comissions ni vinculacions innecessàries.

I per als diners físics, EVO ofereix als seus clients una de les xarxes més grans per retirar o ingressar diners gràcies a aliances amb entitats que són presents a tots els racons d'Espanya. La Banca Intel·ligent és això, connectar tecnologia amb persones perquè deixem de complicar-nos i dediquem el nostre temps al que de debò importa.

És el que es diu a si mateix EVO amb el seu "MejorEasyMejorEVO".