Queens League: les reines del futbol volen batre tots els rècords a la 'Final Four' del Cívitas

La competició promoguda per Piqué (Kosmos) i recolzada per Ibai ha servit per donar oportunitats a les jugadores de futbol femení

Mayichi, 'streamer' i presidenta de l'equip 1K: "La Queens League ha donat veu i vot a noies que tenen un potencial increïble"

Les jugadores de PIO Femenil mantegen la presidenta de l'equip, la streamer mexicana Samy Rivera.

Les jugadores de PIO Femenil mantegen la presidenta de l'equip, la streamer mexicana Samy Rivera.

Andrea San Martín

La I edició de la Queens League 2023 arriba al final. Aquest dissabte 29 de juliol al Cívitas Metropolità no només es decidirà quin és l'equip vencedor, sinó que també es buscarà que sigui l'esdeveniment de streaming femení més important de tots els temps.

Aquesta 'lliga de les reines' compta amb una pedrera de jugadores que es deixen els tacs i no els talons a la pista de joc. Ara, a poques hores de disputar-se la final, emanen els nervis a flor de pell perquè tenen molt clar l'objectiu: donar espectacle i que el futbol femení tingui el protagonisme que mereix.

En aquesta primera edició femenina de la Queens League (homòloga de la Kings League de Gerard Piqué i Ibai Llanos) on s'enfronten grans streamers amb els seus equips i que emeten els partits a través dels seus canals, els espectadors són testimonis no només de golassos i paradons, sinó també de plors i alegries, però, sobretot, de complicitat entre les jugadores i els seus capitans.

Queens League.

Queens League.

Aquesta complicitat ha aconseguit crear una expectació inusitada per allò que pugui succeir a la Final Four, tant és així que s'espera doblar el nombre d'usuaris de la primera. Més partits, actuacions musicals en directe, acrobàcies de les motos de Red Bull, les Batalles de Galls i més sorpreses. Serà un esdeveniment tan gran que enfrontarà a la semifinal 1 de la Queens League xBuyer Team davant Les Troncas FC i a la semifinal 2 serà el torn de Porcines FC vs PIO FC. Mentre que, als playoffs Kings League serà el torn d'Aniquiladores FC vs El Barrio i a la segona semifinal, Porcins FC vs XBuyer Team.

Les raons de l'èxit de la Kings i la Queens League

Fins ara, són 323.000 espectadors els que han gaudit durant el xoc de la Setmana 2 entre Porcins FC i Jijantas FC, segons les dades recopilades 'Esports Bureau'. Molts usuaris es pregunten el perquè de tantes visualitzacions i són diverses les raons.

D'una banda t'ofereixen una experiència única, els aficionats gaudeixen d'un joc ràpid, amb regles innovadores i que converteix el futbol en una mena de joc de TikTok, a través de les transmissions en viu a Twitch. D'altra banda, en ser equips de la propietat de dues de les estrelles més grans de Twitch a Espanya, Ibai Llanos i Gerard Romero, respectivament, ha ajudat a atraure unes audiències espectaculars.

Blanca Cros, de l'equip Kunitas.

Blanca Cros, de l'equip Kunitas.

Però, no són els únics, també són influents altres capitanes com Violeta amb el seu equip Las Troncas FC, Mayichi amb 1K, Gemita amb Porcines FC, Rivers amb Pio FC, Espe amb Aniquiladores FC, i fins i tot, l'equip d'Ultimate Móstoles capitanejat per Noe o el conjunt de Kunitas amb la periodista esportiva Morena Beltrán al comandament.

Tenint present que la competició en la fase regular ha arribat a 9,7 milions d'hores vistes i 135.000 espectadors de mitjana durant un temps d'emissió de 72 hores sorgeix un dubte. Gràcies a la Queens League es visibilitza el treball de les 'streamers' en un entorn liderat per la presència masculina?

La Queens League més que per visibilitzar les streamers ha servit per potenciar el futbol femení. "Ha ajudat a donar veu i vot a noies que tenen un potencial increïble i que si no fos per la Queens no se les podria conèixer", ha confessat la streamer Mayichi, presidenta d'1K Futbol Club a EL PERIÓDICO DE ESPAÑA, del grup Prensa Ibèrica.

És una porta nova que s'obre per donar a conèixer la feina i l'esforç diari de les jugadores. En aquest debat tan conegut a les xarxes socials coincideix Violeta, presidenta de l'equip de Las Troncas FC.

"La Queens no ha donat visibilitat a la streamer femenina, ja venia donat d'abans, però sí al futbol femení i aconsegueix donar-li més exposició i abast, ja que les jugadores són el focus d'atenció", ha explicat en una entrevista amb aquest diari. Tot i això, la participació de les dones streamer ha fet que "tot sumi", ha postil·lat.

Eybis Medina, de Las Troncas FC.

Eybis Medina, de Las Troncas FC.

Aquesta nova forma d'entendre el futbol en associació amb altres personalitats d'internet i 'streamers' ha deixat empremta tant als protagonistes que es juguen tot al camp de joc, com als capitans i a les capitanes que es deixen la pell a assessorar i motivar l'equip.

Per exemple, Violeta ha estat testimoni des del començament del creixement, de l'evolució i de l'aprenentatge d'aquesta lliga de futbol 7 en què els partits tenen una durada de quaranta minuts. "Un contingut totalment diferent que feia i consumia del que he tingut la sort des del minut u perquè la meva parella ja estava, no només ara com a presidenta, sinó també al primer 'split' i he vist tot el procés de creixement, patiment i gaudi alhora".

I per això sap què dir i en quin moment animar el seu equip de qui se sent molt orgullosa tant a nivell esportiu com humà. "A les jugadores els dic que gaudeixin al camp, sense pressions pel que passi fora i que aprofitin perquè és una experiència única", ha subratllat entre somriures. Al no ser com una temporada normal com pot ser al futbol tradicional els partits van molt ràpid, de manera que "passen moltes coses en molt poc temps i de vegades se'ns oblida gaudir-lo".

Passat i futur de les 'streamers', segons Violeta i Mayichi

Mayichi amb més d'1,8 milions de seguidors a Twitch, guanyant-se el podi per ser una de les streamers més seguides, va començar a crear contingut des del 2015 fins fa dos o tres anys, "realment jugava jo sola" i arrel de la pandèmia les col·laboracions entre diversos creadors de contingut va incrementar i va fer que hi hagués més unió.

"Hi va haver diverses vegades en què la situació em desbordava i volia deixar-ho", però gràcies al suport continua en la seva lluita diària per intentar treure un somriure als seus seguidors. "Realment t'omple saber que a una persona l'omples i tenir la meva comunitat va fer que volgués seguir lluitant i que no em rendís".

Al començament, hi va haver un moment en què per a ella era tot camp, tot era molt verd i molt diferent. A mesura que arriben coses noves, s'adapta i tot el recorregut ha fet que es formés com a 'streamer'. Tant els errors com els nous descobriments han forjat una Mayichi orgullosa i feliç pel seu recorregut amb unes referents molt presents tant a nivell internacional, amb Pokimane, com a nivell nacional com Cristinini, a causa de la seva versatilitat i potència.

Mayichi, presidenta de 1k FC.

Mayichi, presidenta de 1k FC.

Per la seva banda, Violeta va tenir èxit a YouTube des del primer vídeo, cap al gener del 2018 amb més de 680.000 reproduccions. Aquesta dada té especial rellevància perquè pràcticament no hi havia dones en aquest entorn virtual, posteriorment i ja assessorada per la seva parella Perxitaa, també 'youtuber,' i 'gamer', va decidir fer el salt al món del 'streaming'.

Fins aquell moment i a causa de la pandèmia teletreballava com a professora infantil i cantant d'orquestra per tal de continuar compartint contingut a la seva comunitat. "Jo, per sort mai he sentit discriminació, sempre m'he envoltat de companys de professió i m'han tractat com una més, m'han protegit i m'han cuidat molt", ha detallat Violeta.

La comunitat com a reflex del 'streamer'

La capitana de l'equip semifinalista Las Troncas FC que s'enfrontarà contra xBuyer Team aquest dissabte al Cívitas Metropolità aspirant a ser l'equip vencedor ha indicat a l'entrevista a aquest mitjà que també se sent orgullosa de la seva comunitat i que durant la seva trajectòria ha sentit el suport per part dels usuaris.

"La comunitat és el reflex del 'streamer" perquè els usuaris acaben veient el contingut de realitzadors de transmissió en directe que comparteixen els mateixos valors o maneres de ser. El reflex dels seguidors de Violeta són persones tranquil·les i molt felices. "La meva comunitat és semblant a mi, molt 'happy". A través del canal intenta que sigui un punt de trobada per desconnectar i sentir-se en família tot i estar a milers de quilòmetres.

És una professió que a priori pot semblar molt "guai", perquè estan viatjant la majoria de les ocasions, o des del sofà de casa seva, però no és or tot el que llueix. Per a Violeta, hi ha una part mental que és difícil de gestionar davant de la incertesa d'un sou fix, el nombre de visualitzacions diàries que pot variar en qüestió d'hores, el ritme de tendències és vertiginós o la càrrega de feina. Varia i “canvia tot molt ràpid, és com una muntanya russa”. Per això és conscient que cal formar-se constantment i gaudir del present.

Queens League

Queens League

A més, la capitana de K1 FC, que comparteix equip amb Iker Casillas, recomana a aquells que vegin un futur al mercat laboral com a 'streamer' que no perdin l'essència, el carisma i l'afecte perquè és una cosa que es transmet i se sent . "Pel que ser un mateix sempre serà la clau, saber comunicar es pot aprendre". En aquest sentit, aconsella pensar en allò positiu, malgrat els comentaris negatius que es pugui percebre a les xarxes per part dels haters. "Rebre comentaris lletjos simplement pel fet de ser dona o pel que fas mai no és agradable (...) Per desgràcia també els nois reben comentaris negatius".