Viñales es reivindica sota la pluja de Silverstone

El rosinc va ser tercer a l’esprint i cinquè a la cursa després d’haver hagut d’abandonar quatre de les últimes cinc curses abans de l’aturada

Viñales passa per una meta coberta d'aigua, com ell mateix assenyala

Viñales passa per una meta coberta d'aigua, com ell mateix assenyala / TIM KEETON

Lluc Perich Pérez

Tercer en la cursa a l’esprint i cinquè en la de tota la vida. Així va ser el cap de setmana a Silverstone d’un Maverick Viñales que va donar un cop de puny sobre la taula a la vegada que ho feia l’Aprilia que pilota. El seu company d’equip, Aleix Espargaró, va posar la moto al calaix més alt del podi.

Bones sensacions gaudint sota la pluja per reivindicar-se després d’haver abandonat en quatre dels últims cinc grans premis abans de l’estiu (Assen, Sachsenring, Le Mans i Xerès). En el que resta, a Mugello, va fer dotzè. I això que a Portugal (2n) i els Estats Units (4t) el rosinc havia apuntat a una altra direcció. Superat el gairebé mes i mig d’aturada, però, la dinàmica comença a canviar. 

«És l’objectiu que tenim, treure el cent per cent de la moto, perquè quan ho fem som competitius», va assegurar el pilot durant el cap de setmana, just després de brillar i ser tercer en la prova de dissabte. «Crec que sortint davant hauria lluitat per guanyar», va afegir. Però tant en l’una com en l’altra cursa va ocupar el 8è lloc de la graella. La de diumenge va ser una batalla sense treva, tota l’estona «mossegant, sense una volta per respirar». 

Al final, després de dies molt intensos, havia de veure’s algun descosit. Reposat de l’esforç, Viñales va admetre que «per descomptat hi ha coses per millorar, perquè he arribat al final sobrevivint amb el pneumàtic del darrere». Un aspecte a polir i molts a mantenir per a la segona meitat del campionat, que és la més decisiva i on més es noten els nervis. El de Roses l’afrontarà des de la desena posició del mundial, amb 74 punts. Això són 9 més que Quartararo i 9 menys que Àlex Márquez.

Aquest cap de setmana hi haurà temps per seguir entrenant, i caldrà veure si Viñales és capaç de mantenir la bona inèrcia entre el 18 i el 20 d’agost, en el Gran Premi d’Àustria. Després de l’última cursa, però, ell mateix va recordar que cal anar «amb peus de plom, perquè l’any passat Silverstone també va ser molt bo, però després ens va costar». Sigui com sigui, el ritme hi és, i moto i pilot van tornar de l’aturada de la manera més il·lusionant.

El secret, entrenar el cos a cos

Viñales també va revelar aquest cap de setmana que la seva millora es deu que ha passat l’estiu practicant molt el cos a cos, a més de motocròs i karts. «Em funciona perquè mai havia entrenat anar al contacte amb altres pilots, ni entrenar tots junts sempre amb la condició d’atacar i avançar, que al final es trasllada en més agressivitat», va explicar. Alguns dels companys del rosinc en aquestes proves van ser Pedro Acosta (Moto2) o José Antonio Rueda (Moto3), gent jove i amb fam.